Bästa lurarna för mp3

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Eftersom SH är bra till mycket t ex att ställa idiotiska frågor som typ den här och ändå få seriösa svar så gör jag 1 försök. Mitt problem eller vad man ska kalla det är att jag ska köpa lurar till min mp3 (iriver n10) och (k)lurar lite på KOSS pluggarna men jag vill gärna ha fler tipps om andra lurar som är bra, även lite om dom som man ska undvika så att man inte köper något skit, och varför. Tack för hjälpen alla hedersknyfflar på SH

testa sök funktionen tror det finns mycket att fynda där.

sökte sj och hittade inget. men ja är inge bra på att hitta. ¨men koss the plugg verkar bra va ja har läst. ska själv köpa en mp3 och tänkt köpa koss lurar te den

Last edited:
crm skrev:
testa sök funktionen tror det finns mycket att fynda där.

sökte sj och hittade inget. men ja är inge bra på att hitta. ¨men koss the plugg verkar bra va ja har läst. ska själv köpa en mp3 och tänkt köpa koss lurar te den

Tål att upprepas. SÖKFUNKTIONEN I OT FUNKAR INTE!!!!

Pewo skrev:
Eftersom SH är bra till mycket t ex att ställa idiotiska frågor som typ den här och ändå få seriösa svar så gör jag 1 försök. Mitt problem eller vad man ska kalla det är att jag ska köpa lurar till min mp3 (iriver n10) och (k)lurar lite på KOSS pluggarna men jag vill gärna ha fler tipps om andra lurar som är bra, även lite om dom som man ska undvika så att man inte köper något skit, och varför. Tack för hjälpen alla hedersknyfflar på SH

Har provat oändligt många lurar och det jag kom fram till som passar bra till min spelare (iAudio) är ett par Sony MDR-V300

Följande spec:

Dynamisk typ ja
Sluten typ ja
Kapacitet (W) 0.5
Drivenhet (mm) 30
Membran PET
Frekvens (Hz) 16 - 22 000
Känslighet (dB/mW) 100
Magnet Neodymium
Impedans (Ohm) 24
Volymkontroll nej
Hopfällbar ja
Vändbara hörlurar ja
Sladdtyp Dubbelsidig OFC
Sladdlängd (m) 3
Kontakt Guldpläterad rak universalkontakt för stereo (gängad)
Vikt (g) 115

Det jag var ute efter är bra, tung och klar bas och det är dessa lurar kung på =)

Jag har ett par koss the plug, skönt ljud å allt det där, men det där med passformen är en annan femma, det finns nån extra plopp man kan köpa till, den e KASS, jag gjorde egna ploppar av vanliga Whúrt ploppar,sånna där gula nivet...

Shure e2c är riktigt riktigt bra!
Sitter skönt och ramlar absolut aldrig ur örat och låter dessutom som en dröm.
Vill du inte lägga 1000kr på lurar så tänk om och spara pengar ett tag till.
Du kommer ångra dig om du köper tex koss som ramlar ur öronen och mestadels
har basljud som kväver resten av musiken.

Långa farbron skrev:
Som Juha säger inte i OT.

Har själv ett par The plugg funkar fint ,bra bas,skönt med något som stänger ut lite ljud utifrån så att man kan slappna av lite mer på tex flyget osv.
Kapade dock "pinnen" lite på mina då dom stacks lite.

http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=1047403

Kanske kan rita upp hur ljudet smeker öronen så man får en uppfattning om ljudbilden?!

The Doctor skrev:
Koss porta pro ska vara bra också. jag känner många som har sådana och är helnöjda.

Jag har haft i tre år! Det kvittar vem jag sätter dessa lurar på och de säger: FYFAN VILKET LJUD! Helt klart asgrymma lurar för numera ett mkt rimligt pris(när jag köpte kostade dom 700 kr). Dom har vunnit test efter test(bl.a. Hifi & Musik) i över 10 år och står sig än idag, det tycker jag står för kvalite och bra lurar. Dessutom lite skönare än the plug efter som man slipper fnula in dom i öronen. Plus i kanten för att dom går att fälla ihop och att man kan ställa trycket mot örat.På det hela taget så är det en prisvärd, välljudande och praktisk lur som jag kan rekommendera på mitt samvete utan att blinka. Jag har mina till Ipoden och det är jävlar i det tryck i dom(och fin upplösning).

Om man skall närma sig dom så är det väl Grado som gäller eller om man vill ha plupp-lurar så är det väl Shure som gäller(kostar rejält om man skall ha högkvalitet).

Här är länk till billig lev. KÖP:http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=KOSSPRO

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123337&cks=PRL

379 kr är ingenting för Porta Pro, glömde jag säga att det är livstids garanti?

My 200 stållars... / Josafan

Josafan skrev:
Jag har haft i tre år! Det kvittar vem jag sätter dessa lurar på och de säger: FYFAN VILKET LJUD! Helt klart asgrymma lurar för numera ett mkt rimligt pris(när jag köpte kostade dom 700 kr). Dom har vunnit test efter test(bl.a. Hifi & Musik) i över 10 år och står sig än idag, det tycker jag står för kvalite och bra lurar. Dessutom lite skönare än the plug efter som man slipper fnula in dom i öronen. Plus i kanten för att dom går att fälla ihop och att man kan ställa trycket mot örat.På det hela taget så är det en prisvärd, välljudande och praktisk lur som jag kan rekommendera på mitt samvete utan att blinka. Jag har mina till Ipoden och det är jävlar i det tryck i dom(och fin upplösning).

Om man skall närma sig dom så är det väl Grado som gäller eller om man vill ha plupp-lurar så är det väl Shure som gäller(kostar rejält om man skall ha högkvalitet).

Här är länk till billig lev. KÖP:http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=KOSSPRO

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123337&cks=PRL

379 kr är ingenting för Porta Pro, glömde jag säga att det är livstids garanti?

My 200 stållars... / Josafan

Kan bara hålla med!
Koss Porta pro, rocks :yoparty :yoparty :yoparty

Dadde

Själv har jag ett par Koss the plugg till min mp3. Håller med alla att det är väldigt bra bas i dom. Därimot så är inte diskanten lika bra. Den känns lite instängd och inte alls högupplöst och fyllig, men det beror ju iof på vad man tycker om.

Philips är ett hett tips också.
Fick ruskigt bra kritik i Hifi & Musik. Dessutom billiga. Om man vill ha stooora lurar vill säga. Modellen hette nåt med 800, det är tyvärr allt jag minns. Det är ju alltid en smaksak. Det var test av lurar i H&M för inte alltför längesen om du vill läsa så beställ ett gammalt nummer eller besök ett bra bilbliotek.

Jag röstar för Koss UR 29. Finns på netonnet.. Det är en ommärkt stanton-lur Har själv sånna och är mycket nöjd.

Sen tycker jag att koss the plug låter riktigt dåligt..Visst de spelar mycket bas men ingen diskant eller mellanregister... Tycker även att Koss porta pro har ett väldigt metalliskt ljud.

Men jag har själv använt de koss lurarna i 1 år och är mycket nöjd. Rekomenderas varmt.. :tummenupp :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Philips är ett hett tips också.
Fick ruskigt bra kritik i Hifi & Musik. Dessutom billiga. Om man vill ha stooora lurar vill säga. Modellen hette nåt med 800, det är tyvärr allt jag minns. Det är ju alltid en smaksak. Det var test av lurar i H&M för inte alltför längesen om du vill läsa så beställ ett gammalt nummer eller besök ett bra bilbliotek.

Jag har Philips HP890 vid datorn. Större lurar är nog svårt att hitta. Grymt bra ljud men jag har lite svårt att se mig själv gå runt med dem på stan. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT