Bästa ljudboken?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vilken är den bästa ljudboken enligt er, vill ha tips på vad man kan lyssna på för några.
Sitter och kör lastbil 10-12h/dag och man blir less musik efter ett tag...

Har inte hunnit lyssna på så många ljudböcker än men hunnit igenom niel strauss böcker och de var riktigt bra.

Så vilka böcker har ni lyssnat på och kan rekommendera?

Svensk maffia, El choco, snabba cash är alla riktigt bra böcker. Hur de är som ljudböcker har jag dock ingen aning om.

"The dark tower" av Stephen King. 7 delar, ca en veckas konstant lyssning om det räcker. Är på den sista nu och de är riktigt bra.

Bibeln?
Jag har den, började fr början med första Moseboken. Tröttnade när jag tvingades lyssna på rabblandet av släktleden i all oändlighet. Men jag har gett mig f.. på att jag ska lyssna igenom varenda stavelse innan jag dör.

"The dark tower" av Stephen King. 7 delar, ca en veckas konstant lyssning om det räcker. Är på den sista nu och de är riktigt bra.
Jag har bara lyssnat på den första av de böckerna, och tycker väl att den var lite udda.

I övrigt så fungerar ju Dan Brown. Och häromsistens så lyssnade jag på en bok av Clive Cussler som var hyfsat bra. Equinox av Michael White och Raymond Khourys böcker är också ganska ok.

Stieg Larsson triologin ( Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes )

Har räddat min semester då jag snickrat och burit ved.

Jag har bara lyssnat på den första av de böckerna, och tycker väl att den var lite udda.

I övrigt så fungerar ju Dan Brown. Och häromsistens så lyssnade jag på en bok av Clive Cussler som var hyfsat bra. Equinox av Michael White och Raymond Khourys böcker är också ganska ok.

Ja, den är speciell men gillar man sånt så är den riktigt bra.

Och vem har skrivit den?
Jo niel strauss.. har redan hört den, the game och på turné med motley crue
Ah, läste inte så noga på fodralet...

Nåväl, nästa tips; White Line Fever - Lemmy Kilmister

fast den va inte på svenska, men klart värt det

Last edited:
Jag lyssnar väldigt mycket på ljudböcker och jag tycker att det beror väldigt mycket på uppläsaren.

Har lånat många böcker som har verkat väldigt intressanta t ex. Jane Fonda - Mitt liv så har långt.... Uppläsaren sabbade det hela och jag la ned det med en gång.

Låna på bibblan, rippa ned till MP3 och lägg upp ditt eget bibliotek.
Det har jag gjort, har över 100 titlar att välja mellan.

Mina favorit uppläsare är Katarina Ewerlöf, Ola Rapace, Thomas Bolme samt Jonas Malmsjö.

ola rapace sabbade aldrig fucka upp för mig, så jag gick o köpte boken ist :)

"Bock i Örtagård" av Fritiof Nilsson-Piraten, Hasse Alfredsson som läser.
Handlar om den självgode godsägaren Esping som till varje pris ska kröna sin karriär med att bli byns kyrkvärd. Sjukt kul tycker jag, men humor är ju personligt.

ola rapace sabbade aldrig fucka upp för mig, så jag gick o köpte boken ist :)
Morgan Alling som uppläsare av "Snabba Cash" var ju kanske inte heller det mest klockrena valet man kunnat gjort.

Men "Snabba Cash" var iaf en bättre bok än "Aldrig fucka upp".

Thomas Bolme som uppläsare är bra.
Vill man så kan man plöja igenom alla Hamilton böckerna, som jag gjort sista året. Men man måste varva med lite annat ibland.
Stieg Larsson är väldigt bra.

kommer inte ihåg författaren men "levande begravd" är bra. Svensexa som går helt fel... Bra uppläsare!

Hmm, har kört lite ibland när man sitter i bilen mellan jobben, några man gillat.

Equinox av Michael White - tämligen geggig mordhistoria med goa' ockulta inslag.

Trofésamlaren - Björn Hellberg

Alla de stillsamma döda - Anna Jansson

Nu rullar "Män som hatar kvinnor" i mp3spelarn' på träningsrundorna...tänkte fortsätta med resten i Millenniumserien.

/J

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...