Bästa live-upplevelsen

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Vad är er absolut bästa live upplevelse?? Min är antingen Thåström på pdol då han körde en långsam superversion av du ska va president. Sinnessjukt bra. Antingen det eller turbonegro i umeå i våras, längst fram i mitten dränkt i teaterblod och rödvin. :yoparty

U2 på ullevi -97 med deras popmart turné
Möjligtvis Bosse Springsteen på samma ställe nu senast han var här.
Finns givetvis massa småspelningar som varit magiska på sitt sätt men känslan när 55000 står och överröstar bandet på scen, det höjer upplevelsen ett snäpp.

Prodigy -97 Scandinavium. Går inte förklara med meningar. :yoparty

honkiie skrev:
Vad är er absolut bästa live upplevelse?? Min är antingen Thåström på pdol då han körde en långsam superversion av du ska va president. Sinnessjukt bra. Antingen det eller turbonegro i umeå i våras, längst fram i mitten dränkt i teaterblod och rödvin. :yoparty

Rolling Stones, på San Siro i Milano 2003 :yoparty

Wilmer, kårhuset i Lkpg, källaren. Ca 200 pers, fullsatt och Wilmer i högform...

Springsteen....ullevi

Guns´n Roses, köpenhamn,.......
Gary Moore, svartklubb i Edinburg,....

Måste nämna FLERA då , kan inte bestämma mig riktigt...

Helloween, Iron maiden -87(-(88?), Keeper II turnen med Helloween...

Metallica, både i globen -98 och nu senast på Ullevi , båda gångerna var riktigt bra!

Accept, Sten-Sture i uppsala -98 med efterkrökning med Udo och grabbarna :rock

Machine Head på Fryshuset FÖRRA året, även om det var bra iår med så var det nog det bästa jag sett! :yoparty

För att nämna några...

säkert missat någon man varit på...

Tar dom som är riktigt minnesvärda då.

Dee Snider på SRF 1998 var en snudd på religiös upplevelse. Så ska rocknroll spelas – de flesta som anses rocka är mesar i jämförelse.

WASP på Jäger i Karlstad …..kan det ha varit 97? En liten publik som älskade varenda ton från scen, Chris Holmes på fyllan och Blackie som visar att med självförtroende blir det mesta Ok även om det är…..tveksamt.

Entombed på Arvikafestivalen -93. En 19-årig Chrille lärde sig hur mycket ös det kan bli i en hårdrockspublik. Den råaste publik jag har stått i.

Andra favoriter är Hammerfall och Udo som med rätt tveksamt material men rätt attityd och utstrålning alltid är sevärda.

Har varit på många bra konserter, men en som blir svår att återuppleva och som jag aldrig kommer glömma är väl Nirvana på Sjöhistoriska.
Black Sabbath på Hultsfred är en annan.

Jean-Michel Jarre, Globen 1997
Nirvana, Sjöhistoriska 1992
Metallica, Globen 1992, 1996, 1998

#1: Iron Maiden, Stadion 2003
#2: Metallica, Globen 1996, 1998, Ullevi 2004

Får väl se hur Maiden blir på Ullevi i sommar 2005 :yoparty

Hmm, nu ska vi se! Här är några,
Men att ranka är ju skitsvårt.. Alla var ju skitbra :yoparty

Kiss på Stockholm stadion (tror det var -97)
AC/DC på Globen -00
Maiden Stockholm Stadion -00
Maiden,Kiss,Metallica (alla på Globen -99)
Maiden/Helloween (Hovet) -98
Maiden (Scandinavium) -93
Maiden (Cirkus) (Tror det var -95)
Judas Priest -01
Dio,Manowar,Motorhead -99

Hasse "Kvinnaböske" Andersson på biblioteket i Västra Karup -83

Jag går inte på konsert så ofta!

Jag tror jag måsta säga Metallica, Stadion -92, Where ever I may Roam turnen.

Det eller Machine Head, Cirkus , burn my eyes turnen

honkiie skrev:

Ha! Solklart!
Mr K Kräftskivan 2003 (eller var det 2002?) utan tvekan...
:tummenupp

TOOL - USA-turnén 2001 efter La Te Ra Lus skivan och jag hade förmånen att se dem 12 gånger i följd. Grymt trevliga snubbar dessutom.
Helmet - Cleveland 2000
Afghan Whigs - Gino och London
Shellac - Pukkelpop Holland 95
Melvins - London

honkiie skrev:

Metallica & Marilyn Manson på Reading Festivalen -97 :yoparty

Sen har man ju sätt Kiss, Maiden, Metallica, AC/DC, Helloween på hemmaplan dom gånger dom varit här mellan 1998-2003

Back