bästa låset?

• Thread starter Thread starter sinsinatra
  • Start date Start date

sinsinatra

Guest
vad använder ni för lås till era hojjar?

vilken typ, modell, märke anser ni vara bäst?

sinsinatra skrev:
2422913 vad använder ni för lås till era hojjar?

Hehe ja har inte ens köpt nå än :D
Kanske är för att garaget är så nergånget så ingen anar vad som finns där inne :crash

Lär säkert finnas nån tråd här sedan tidigare som bara handlar om det...

Har ett vanligt ABUS skivbromslås, har ingen aning om vad det heter. Köpte mig även en kätting i våras som jag aldrig använde och sen sålde för 1600. Bra sätt att förlora 400:- :tummenupp.

Last edited:
Pinky skrev:
2422932 Har ett vanligt ABUS skivbromslås, har ingen aning om vad det heter. Köpte mig även en kätting i våras som jag aldrig använde och sen sålde för 1600. Bra sätt att förlora 400:- :tummenupp.

hehe! ja roligare kan man väl ha för de pengarna:öl

Jag använder mig av ABUS kätting och hänglås. Låser man fast hojen vid något så är det svårt att stjäla den obemärkt. :squid

ett abus skivbromslås , och kör ett klass 6 hänglås i skivan för snabba turer nere på stan. smidigare efters om det går ner i fickan

Kör abus skivbromslås bytte precis från ett litet smidigt till ett betydligt större för att skiten inte passa i ktm skivan :huvet När jag har den i garaget har jag nått billigt lås från biltema också.. bara för att..

Cervantes skrev:
2423658 Kör abus skivbromslås bytte precis från ett litet smidigt till ett betydligt större för att skiten inte passa i ktm skivan :huvet När jag har den i garaget har jag nått billigt lås från biltema också.. bara för att..
Alltid lika skoj med skivbromslås, byter man hoj får man skaffa nytt lås. :huvet
(iaf ibland)

Räcker med 2 godkända lås,styrlåset och typ skivbromslås,inlåst nattetid.

Det är dock ingen garanti mot tjuvarna,så har kombinerat med extra lås
a la Clas Ohlson kätting och vajerlås från Lidl,kanske inte de bästa men hojen ser ut som bepansrad med lås.
Amatör tjuven avskräcker det säkert men proffs lastar hojen oavsett lås osv.

Bästa vore ju att kombinera hojen med typ Track me system så den blir spårbar med hjälp av GPS osv ,kostar dock några tusen för sådan utrustning.

Last edited:
Ett Oxford-skivbromslås vann för nåt år sen Bikes låstest ganska överlägset. Kommer dock inte ihåg modellnamnet. Uiih!

Efter fem minuters kilande och plastnötande så gav låsexperten upp.

Låset skall vara godkänt av SSF för att förs.bolagen skall bet. full ers.
Så Oxford OF 38 är godkänt klass 3

Last edited:
mitt lås:
coleman.jpg

Har även ett oxfordskivbromslåst samt två kättingar med mig när jag åker till plugget (och då ligger min skola inte i ghettot direkt)

sinsinatra skrev:
2422913 vad använder ni för lås till era hojjar?

Jag använder ett abus skivbromslås, kan tyvärr inte specifiera modellen men den är delvis väldigt grön :rolleyes:

Den har ett smart band också som man först fäster på låset sen på handtaget, väldigt enkelt o bra sätt för att slippa paja sötnosen om man skulle glömma låset..

enchanter skrev:
2425027 Jag använder ett abus skivbromslås, kan tyvärr inte specifiera modellen men den är delvis väldigt grön :rolleyes:

Den har ett smart band också som man först fäster på låset sen på handtaget, väldigt enkelt o bra sätt för att slippa paja sötnosen om man skulle glömma låset..

senilsnöre?!? :tungan skämt å sido, kan va en bra idé faktiskt.

är det larm på den också? såg att några modeller är utrustade med det.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back