bästa läsken..

är krusbärscider den absolut bästa och mest mångsidiga drycken

• Antal röstningar
    0
Gustav O skrev:
2697669 Portello och Trocadero är ju inte så långt ifrån varandra i smak. Gilalr bägge men Champis och Julmust är favoriterna. Cola funkar ju också för det mesta.

Du kan ju inte skriva julmust eller cola bara juh! Ungefär som att säga "jag gillar att knulla", men inte beskriva vilket kön du gillar att kopulera med!
Julmust är gott om det är ap-arnes och den från bergslagskällan...
Cola är bara gott om det är Coca-cola.

Dee_cati skrev:
2697686 Du kan ju inte skriva julmust eller cola bara juh! Ungefär som att säga "jag gillar att knulla", men inte beskriva vilket kön du gillar att kopulera med!
Julmust är gott om det är ap-arnes och den från bergslagskällan...
Cola är bara gott om det är Coca-cola.

Julmust får jag i mig ett par glas per jul av, mest för att det ska vara.
Då dricker jag heldre Coca Cola till jul. (den enda cola jag dricker)
Trocadero, Portello, Champis och Pommac är mina favoriter i den ordningen.

Dags för en Poll? nee, kanske inte då...

Gustav O skrev:
2697669 Portello och Trocadero är ju inte så långt ifrån varandra i smak. Gilalr bägge men Champis och Julmust är favoriterna. Cola funkar ju också för det mesta.

kan du nämna en spritsort som julmust :) (du får välja fabrikat) funkar bättre till än krusbärscider??

dessutom är krusbärscider grön, bara en sån grej gör det till ett bra mycket bättre groggvirke än nån annan läsk (förrutom "blå hallon" som är blå och är snäppet flashigare enligt mej, men smaken är blahaj)

edit: sen en annan grej tycker du påskmust är bättre än julmust??

GuW skrev:
2697286 Jag läste någonstans att trocadero är mest poulärt i norrland, och inte ens här finns den på PET i alla butiker, men den finns.

Fast den där bilden är från fika-rummet på jobbet, det är tre sådana där fönster i rad, även om man bara ser två.

Detdär har jag hört många gånger på jobbet oxå, både Trocadero och Dr pepper säljer bäst i norrland av någon anledning:va
Men det känns som att dom körs ungefär vartannat skottår och då på burk.
Tittar man på hemsidan så står där inget om varken Trocadero eller Dr pepper.
Dom kunde ju iallafall ha en bild på produkten:mad: http://www.carlsberg.se/wbch3.exe?p=1001311

Själv dricker jag sällan läsk, men Apotekarnes fruktsoda eller sockerdricka kan slinka ner någongång och givetvis julmust:tummenupp
Groggvirke? Ja då säger jag Zingo melon/lemon= lite spritsmak:tummenupp

Kapten Blåskägg skrev:
2697558 :yoparty
Eller vänta, är man bakis är ju kall Cola det enda som hjälper.

Pfff.. Allt som är flytande hjälper...

Det viktiga i det läget är att äta något som, åtminstonde, förkortar ditt liv med 2 dagar... Salt och fett ska det vara.. :mattias

sgtpepper skrev:
2697649 Jag gillar Portello, lite mer vuxen smak och funkar perfekt som groggvirke. Svår som fan att hitta i Stockholm dock :(.

Finns på Willys och Hemköp! :tummenupp

Dee_cati skrev:
2697662 Jävla dårar, alla vet att Loranga är den bästa drycken! Därefter Coca-Cola, för utan den så får man ingen kvällsgrogg eller kan supa alls för den delen!

En blandning av dem är min favorit: Mac.

Last edited:
lasse kongo skrev:
2698272 Trocadero finns det bara i norrland ?

jepp, kemikalien som ger trocadero sin smak utvinns ur trädet Trocaderensis Laeskis (mycket närbesläktad arten Julgran) som bara växer i norrland, och transportkostnaderna är helt enkelt för höga för att trocadero ska kunna finnas på andra platser, såvida man inte är mycket rik.

Tacka vet jag en iskall Coca Cola i glasflaska :tummenupp

Last edited:
Coca cola i glasflaska är absolut godast, iskall ofcourse.
Sedan coca cola i burk och sedan i pet.

Men coca cola är inte så himla gott att grogga på, rom & cola då men man köper ju annat groggvirke + cola så groggar man upp det ovanliga groggvriket och tar colan på morgon, som någon annan sa, det ända som botar bakishet är iskall Coca cola, eller glass.

Rasorblade skrev:
2698001 TROCADERO!!!:yoparty
Vad är Trocadero? Något koffeinhaltigt från Carlsberg enligt Google, men jag har aldrig hört talas om denna dryck som tydligen är populär... Hur ser flaskan ut?:confused:

Själv har jag dragit ner på läskdrickandet rätt ordentligt, men får jag välja blir det Coca cola eller fruktsoda. Iskallt givetvis...
...och ingen :mad:light!

Edit:
Homo skrev:
2698505 jepp, kemikalien som ger trocadero sin smak utvinns ur trädet Trocaderensis Laeskis (mycket närbesläktad arten Julgran) som bara växer i norrland, och transportkostnaderna är helt enkelt för höga för att trocadero ska kunna finnas på andra platser, såvida man inte är mycket rik.
Aha! Nu såg jag!

GuW skrev:
2697124 Själv gillar jag trocadero...

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=117106&d=1131391247

Kanske lite för mycet, men gott är det.

Ps. bilden är inte riktig rättvis, backarna och lådorna med tomglas syns ju inte...

Haha..GuW..precis sådär hade jag det på Irland men det var Corona flaskor..hade en roommate som drack Corona som vi andra dricker vatten eller cola. Det såg rätt coolt ut..vi hade en Corona vägg!:gnissla

Annars är jag störtförtjust i Coca Cola Light (och det skall vara i burk :fakta),
Fanta Free (pinapple), Tonic Water (UTAN Gin..Gin är djävulens påfund :nicka), Julmust Light (ja jag kommer att dö i förtid av alla light drycker) och absoluta favoriten just nu LOKA smultron och citron (inte läsk men bubbligt och så gott!!!)

Hederlig Fanta Apelsin är klart en favorit..dock köper jag nästan aldrig sockrig läsk :/

Last edited by a moderator:
Vanilla Coke! :yoparty

Bifogat

• vanilla.gif
    vanilla.gif
    17.6 KB · Visningar: 169
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back