Bästa kudden?

En bra bäddmadrass gör underverk, mycket tempursnack som personligen var nog det obehagligast jag har provat. Blev en bjx-totto,dyr men konstigt nog så sover jag oerhört bra, har väl ett rent samvete antar jag :hihi
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=201851&d=1185017303 Edit..ser att den är 1,5 år och den känns baskemig som ny :)

Hästens BJX är en bäddmadrass som ger en fast känsla i sängen och ett oslagbart klimat. Nackdelen är en ganska risig hållbarhet jämfört med madrasser tillverkade i talalay.

Tempur är jättebra, men kan göra varma personer vansinniga.

Ställbara sängar kan hjälpa väldigt många med problem, har hjälpt en av mina bästa vänner sova med sin whiplash-skada genom att testa sängar i många timmar. Att kunna variera sin sovställning är bra för de med lite skadade kroppar.

Sist men inte minst: En bäddmadrass kan inte ändra fastheten i sängen. Det är fjädrar och stoppningsmaterialen i madrassen som skall stödja och avlasta kroppen, bäddmadrassen skall bara förmedla en känsla. Hästens förmedlar en fast känsla, jensen och Carpe Diem en mjuk och gosig tex.

En bra säng är en investering. Det är jag och min fru 2 bevis på.

/ Jens

Vet inte om det är märkesfixering kring gnäggsängarna och tempur, etc? Personligen sover jag som en kung i min IKEA säng. Har råd att slänga och köpa nytt när jag tycker den börjar bli sleten och slapp. Att börja titta på andra (dyrare) sängar skulle endast bli ett alternativ om jag får problem att sova, eller upplever värk i kroppen. Iof har jag aldrig ägt någon av ovan nämnda märken. Kan ju ändå inte göra annat än att sova gott, eller inte....

nämen guuuuud förlåt thiiiiiihiiiii gjorde jag det, nu ska jag iväg och måla naglarna hihihihii och låta en kompis ta en tuttbild thhhiiihihihii.....

Tack-å-lov anar jag viss ironi i det hela. Det räcker å blir över av den varan här på SH, (dvs mycket tuttbilder, inte ironi ;))....

Last edited:
Jag sov dåligt förrut och tänkte att jag måste göra nått åt det. Köpte Jysk:s dreamzone-bäddmadrass, sviiiiindyr men efter det har jag sovit som en kung, ehm, prins... äh. :näsblod

Enda kuddarna som funkar bra för mig är dom riktigt tunna.

Ibland finns inget alternativ.

För tiotalet år sedan fanns inte många som tillverkade 2:10 sängar (hästens och någon mer:va ) så då var valet för min nuvarande kille inte så svårt. Den gamla sängen såldes vid köp av ny till en lång kille som, även han, hade haft oerhört svårt att finna säng som passade honom.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...