Laggie
Guest
Borttagen post...
Borttagen post...
Borttagen post...
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Laggie skrev:2309827Hej, jag äger idag en KTM 660 SMC men har till nästa säsong tänkt börja köra lite grus och cross igen..
Det skulle ju vara optimalt att ha tre olika hojar för ändamålen men jag vill begränsa mig till två.
Hur ska jag göra:
1: Ska jag köpa till fälgar och ok+skiva till 660in och ha den som grussmiskare också?
Samt då köpa en helcross.
2: Eller ska jag behålla 660in som motard, sen köpa en typ KTM EXC 450 och köra både bana och grus med? Ingen tävling är det tala om.
Det som lockar mest är nr 2 då jag slipper kasta om fälgar och repa 660in på grusvägarna, men 450 exc blir ingen höjdare på crossbanan![]()
Snoogans skrev:2311071Jag tycker att du ska köpa en 525EXC och ha den till att köra ALLT med den, hade min till Enduro/Cross/Grus/Is/Motard, va väl inte bäst på nåt men den funkade till allt!
Laggie skrev:2314423Funkar den hyfsat till cross säger du? Är den inte tung?
ja det får vi hoppas då just KTM 525SX är en crossbmwjohan skrev:2316540jag kör crossbana med min ktm 525sx. det funkar tokbra på crossbanan tycker jag. vet dock inte mycket mycket det skiljer mellan sx och exc när det gäller fjädring.
ec2bme skrev:2316635Går KTM 525 att få som landsvägsreggad?
Vad är det för serviceintervall på den?
Laggie skrev:2324243Jo det skulle ju vara en dröm det![]()
Jo nog jag är nog inne på samma att behålla 660in som renodlad motard. Det blir helt enkelt för bökigt att byta.
Då är frågan den sen då.
En Cross i endurospåret eller en enduro på crossbanan, vilket blir bäst??
Kanske det är bättre med en typ 525SX och sen köra den lite mjukare fjädring istället.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |