Bästa kinakåporna?

Jag följer, jag är oxå intresserad av ett nytt kåpset i "original lack" från kina till min hoj, nuvarande är bankrashade en gång på vänstersidan och original uppsättning blir inte billig. Det går o leva med dom som dom är, men de vore inte fel o få ny uppsättning för några tusenlappar
 
Jag följer, jag är oxå intresserad av ett nytt kåpset i "original lack" från kina till min hoj, nuvarande är bankrashade en gång på vänstersidan och original uppsättning blir inte billig. Det går o leva med dom som dom är, men de vore inte fel o få ny uppsättning för några tusenlappar

Jag köpte härifrån:
http://stores.ebay.com/opar-acessor...7175017&_sid=1418834597&_trksid=p4634.c0.m322

Tycker de var riktigt bra lackade. Fick fila lite och borra upp ett hål men annars passade allt som det ska.

ca 3100:- + 240:- tull.
 
Har köpt från Auctmarts två gånger och en annan butik en gång. Varit nöjd alla gångerna faktiskt.
 
fairingmaster
https://www.google.se/url?sa=t&rct=...IvKx1PC87lvJy_WFQ&sig2=6Zn1FqlQdguBPXftp5Hntw
Verkar som man måste köpa hela setet. vill man bara ha sidokåpor läggs det ut pengar i onödan.

Fairingmaster ser ut att ha en hel del "compression molded" kåpor, med den tekniken får man rent generellt rätt kass passform jämfört med kåpor som är injection molded, värt att tänka på.

Dock riktigt bra pris på en del kåpset, tyvärr bara compression molded till min >_<
 
Jag tycker att begagnade orginalkåpor är ett bra alternativ. Det finns ganska många som bara ligger efter byte till krasch kåpor, sedan har vi ju mc skrotar som ofta har just den del man söker. Bara att lägga in en köpes på Sporthoj så tror jag att man får svar. Kina kåporna är oftast betydligt sprödare än orginalfälgarna på man använder ABS med mycket styren. Dessutom är passformen oftast dålig och du får hitta egna lösningar emellanåt. Komplettera med skruv där det behövs. Håller dock med om det finns många snygga alternativ. När frakt och tull kommit med så blir kinakåporna inte så billiga längre.
PS
Har ett grått kåpset till en Fireblade 09 samt lite annat krafs.
 
"När frakt och tull kommit med så blir kinakåporna inte så billiga längre".
Komplett sats originalkåpor till en Fireblade ca37000Kr. Kinakåpor inkl frakt,tull och moms ca4500Kr.
Begagnade originalkåpor är ett alternativ beroende på hur mycket plast som är kraschat.
37 papp är ocker!
 
Håller med dig att orginal är vansinnigt prissatt.
Man kan även laga kåpdelar själv och få dem lackade för en vettig peng.
 
Jag tycker att begagnade orginalkåpor är ett bra alternativ. Det finns ganska många som bara ligger efter byte till krasch kåpor, sedan har vi ju mc skrotar som ofta har just den del man söker. Bara att lägga in en köpes på Sporthoj så tror jag att man får svar. Kina kåporna är oftast betydligt sprödare än orginalfälgarna på man använder ABS med mycket styren. Dessutom är passformen oftast dålig och du får hitta egna lösningar emellanåt. Komplettera med skruv där det behövs. Håller dock med om det finns många snygga alternativ. När frakt och tull kommit med så blir kinakåporna inte så billiga längre.
PS
Har ett grått kåpset till en Fireblade 09 samt lite annat krafs.

Man får ju i princip ett helt kinakåpset + moms och tull för lika mycket som en ny toppkåpa eller en sidokåpa i originaltappning. Passformen är inte helt piss på alla kinakåpor heller. Den största skillnaden är väl att de inte färgar plasten och att de snålar på lacken.
 
Han menar ju troligtvis begagnat original som man kan köpa för ungefär samma pengar. Och kan man hitta ett fint begagnat kåpset så ÄR det ett bättre alternativ om man nu är intresserad av originallack. När jag bytt till kinakåpor så har jag gjort det för att få en lite roligare lack. Senast lackade de kåpsetet enligt mina instruktioner och resultatet blev mycket bra.

hojh.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top