? Bästa katalogen någonsin? ?

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
? Så härligt att läsa era anekdoter till mitt inlägg, älskar att läsa det!!!? En sak tydligen som var poppis köpa ritningar var en lådbil som hette "Fantom" fick jag höra på ett annat fora. Var tvungen googla det. Jösses, så många ritningar sålda?

⚠️"Den mest kända cykelbilen är Fantom och ritningar till den finns fortfarande att köpa från Hobbex. Trots att ca: 100.000 ritningar sålts genom åren har ett fåtal exempel blivit byggda."⚠️

View attachment 494717
Den drömde man om! ?
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ja. Å laddas med att trycka in pipan.
10-15 meter gick väl skottet ganska rakt kanske. Hade pilar till min och kopparkulor
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
? Så härligt att läsa era anekdoter till mitt inlägg, älskar att läsa det!!!? En sak tydligen som var poppis köpa ritningar var en lådbil som hette "Fantom" fick jag höra på ett annat fora. Var tvungen googla det. Jösses, så många ritningar sålda?

⚠️"Den mest kända cykelbilen är Fantom och ritningar till den finns fortfarande att köpa från Hobbex. Trots att ca: 100.000 ritningar sålts genom åren har ett fåtal exempel blivit byggda."⚠️

View attachment 494717
Tror att någon av murvlarna på tidningen Klassiker har en Fantom.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag hade en sån där "luftpistol" som väl egentligen mer var tvärstoppsdriven än luftladdad. Det var på vippen att jag träffade en kamrat på foten med främre delen av pistolen när den sprack på mitten.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tror att någon av murvlarna på tidningen Klassiker har en Fantom.

Precis. Var det inte en biltidning som gav sig fan på att bygga en för typ 20 år sedan, eftersom de inte kunde få tag på någon som hade en…?

Det jag minns mest av Hobbex är tyvärr besvikelsen när familjen väl besökte butiken under en semesterresa till västkusten på det glada åttiotalet. Eftersom man kunde katalogen utantill förväntade man sig ju en ganska maffig butik. Man blev både förvånad och besviken när själva butiken var typ 4x2 meter…

Är det bara jag som kommer ihåg fel, eller hade de också en butik i Gallerian i Hufvudstaden…?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Förutom klistermärkena med halvnakna tanter var väl ritningarna till plywoodbåten ”Flugan” det som skapade mest fantasier. Tänk att fara över sjön i tretti knop minst, i en hemmabyggd båt!

Tur jag inte köpte några ritningar - farsan hade tummen mitt i handen och jag var tio bast.

Några år senare var det trimcylindrar till sachsmotorn man dräglade över, vilket man ju i princip gör än idag.

Slutsatsen är att man inte förändrats nämnvärt på det mentala planet sen man kom in i tonåren :yoparty
En kille i min klass köpte och byggde en båt men jag har för mig den hette Spite-X.
Jag åkte med, jag tyckte den var fin och den gick rätt ok med typ en 30hk i röva.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har kvar mitt ElGamo Expo, tog fram det för något år sedan och slängde upp en tomburk på en plogkäpp 25m bort och utmanade dottern på skytte.

Det blev rätt lika, men den hade tappat en hel del av stunsen, så jag lämnade bort den för renovering och packningsbyte, ska hämta tillbaka den vilket år som helst.

Det skulle vara roligt att veta hur många kulor som gått genom den bössan, ibland gick det en burk om dagen.
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Det där gav en tidsresa till moped åldern massor av roliga saker .
Jag har kvar mitt ElGamo Expo, tog fram det för något år sedan och slängde upp en tomburk på en plogkäpp 25m bort och utmanade dottern på skytte.

Det blev rätt lika, men den hade tappat en hel del av stunsen, så jag lämnade bort den för renovering och packningsbyte, ska hämta tillbaka den vilket år som helst.

Det skulle vara roligt att veta hur många kulor som gått genom den bössan, ibland gick det en burk om dagen.
Byt fjädern, jag gjorde det på ett äldre luftgevär.
Vilken skillnad. ?
 

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Jag kommer ihåg sidorna med radiostyrda bilar, modellbyggen och "porrsidorna".
Jag ville ha ett luftgevär med det blev en pistol istället. Jag köpte en som man inte bröt pipan på för de andra började glappa efter ett tag och gick så jä-a illa. Den här har en spak under pipan. Fungerar fortfarande.
Har för mig att vi beställde "discolampor" också men det mesta var skit.

Men när jag hör Hobbex så tänker jag även på gula tidningen. OMG, jag prenumerera på den när jag skulle köpa moppe. Sålde även en (eller 2) av mina första bilar i den.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Lelles katalogen gick varm, förutom Hobbex och i korta stunder Ellos underkläder :3freak
Jag var i Miami som vuxen, och träffade ”den mörka” ( till skillnad från den blonda )från underklädessektionen i Ellos, hon var några år äldre. Hon rös till när hon fattade varför jag kände igen henne från när jag var 12-13 år.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top