Bästa körskolan i Gävle trakten?

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Ja.
Hej, ska ge mig på att ta kortet i år. :) Finns några skolor att välja på men vilken är den "bästa" i Gävle trakten?

Jag tog några lektioner på An Sans, blev väl sådärimpad. Körde kawa zr1, väldigt pigg för att vara körskolehoj :rolleyes: Det jobbigaste var nog inte skolan i sig dock, utan att körgården (man åker ner till höger mittemot vägen mot Lexe/Hagaström i Blåsåsbacken, om man åker mot Sätra-hållet) var minst sagt jobbig. Det sluttade in i garaget i garagetvändningen och asfalten var lite sisådär om jag inte missminner mig. Men det var ju några år sen, mycket kan ju ha hänt sen dess :) Framför allt har dom ju tagit bort garagevädningen :tummenupp

Jag körde oxå på AnSans och va väldigt nöjd med det. Väldigt trevlig personal vilket gör mycket. Körde en äldre kavva vilken va helt ok. Tror dom kör med nå nyare z750 nu oxå.

Tror att dom flesta körskolor kör på körgårdarna vid Lexe eftersom uppkörningen är där med..

Lycka till med kortet :tummenupp

Tackar för alla svar:) Då inget annat än ansans nämnts så blir det ansans. När börjar säsongen för skolorna?

kk

Körde på YA Trafikskola Gävle som var bra ,.
Nu vet jag inte hur det blev med körgården nere vid lexe, dom pratade om att dom skulle få flytta till Rörberg om det blev så vet jag inte..men som skola var dom helt ok iaf:yoparty

Körde på YA Trafikskola Gävle som var bra ,.
Nu vet jag inte hur det blev med körgården nere vid lexe, dom pratade om att dom skulle få flytta till Rörberg om det blev så vet jag inte..men som skola var dom helt ok iaf:yoparty

Hej hopp Håkan ansans här, Övning sker som skrivit nere på gamla lokverkstan så även provet.Problemet i år är att det är ett mega stort hål där högfartsbanan och bromsproven görs.

Hoppas det kommer läggas igen snart annars blir kris.. pågår nåt rörjobb..Föhandlingar ska tydligen pågå just nu för att få hyra lokverkstan så det blir ordning och reda då det kan vara kaos ibland där nere:)

Nackdelen om det blir hyra på stället är att alla som vill öva privat kommer gå miste om detta vettiga ställe:(

Ev så kan man vara där det byggs småhus från japan mot bönan men ingen kontakt är tagen.Hojta om nån vet ett bra ställe då lokverkstan kanske ej kan användas iår..

Rörberg är kört för gävle skolor då de redan är fullt där ..knappt att vv får vara där och ha prov det är ju en flygplats med allt vad de innebär.

Ansan kommer köra två hojar i år jag har nya hojen kawa 750Z abs sen har johan trotjänaren en kawa 750 från 04a och sist har vi en riktig pärla för begräns er5a.

Vi kör igång Maj är dock redan nu rätt så fullbokad i början på sesongen trots vi kör med dubbla hojar.

Det blir att köra igång tidigare då Håkan? :tummenupp
Tror jag har min första tid 5e Maj, är det pga att de inte fått bort all rullgrus och att det inte är helt stabilt plusväder som gör att ni inte kör igång tidigare?
Ser fram emot en sommar med kort!:rolleyes:

Jag kör i gång sent i år pga av pappa ledig i april.ev så kommer jag ringa in några för att smygbörja lite i april beroende på väder och vind.Rullgrus är lungt får inte vara så förbaskat kallt bara:)

Får se om jag hinner skaffa nån hoj själv då r1an såldes förra sesongen annars får man väl köra er5an kul not:)tänkte försöka hitta en africa twin igen perfa lärar hoj.

var noga när ni bokar att boka samma lärare så det blir samme hoj till varje tillfälle,, inte kul att byta hoj då det är inkörnings tid när det gäller manövertestet.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!