bästa köp? honda 929/954 eller GSXR 1000?

PeterNorr

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
umeå
Hoj
Honda CBR 1000 RR
hej!

jag har en cbr 600 -99, tänkte nu byta upp mig inför sommaren.

honda eller suzuki?

vad har dom för fel/brister man bör vara vaksam över?
vilken e mest tillförlitlig å körglad?
 
Suzukin har KLART roligare motor men Bladarna har KLART bättre bromsar. Ta den du gillar bäst. Alla går bra.
 
929an är jävligt lättkörd iaf.. "slangenmaskin", lätt å lägga ner, bra bromsar.. Etc etc, kanske lite för tam. Tyckte dock att man saknade styrdämpare ibland.

+lättkörd
-tråkig, övervärderad
 
blev tillslut en CBR 1000 RR =) sjukt nöjd, helt klart den roliagste räsern på marknaden enl mig nu ;)
 
Det beror på, jag har 929, men hade hellre haft en nyare 1000 gixxer- men en 98/99:as 1000 skulle jag aldrig byta mot en 00 929...... det handlar om utvecklinggen helt enkelt:tummenupp
 
Om man tänker på reservdelar. Viken av dom 2 hojarna är lättast att hitta delar till? och hur är skillnaden på priserna?
 
Hur kan man ens väga dom två mot varandra, gixxern alla dagar i veckan.

sååån jävla skillnad är det inte. Litergixxrarna är starkare helt klart men jag tror absolut inte man har mindre kulpå en blade. Försvarar inte min hoj nu men jag har inga problem med att hänga med de gixxrar jag kört med i af.
 
GSXR 1000 01 blev årets Masterbike när den kom det du:tummenupp :tummenupp . Villken placering fick hondorna?? någon

Styrdämpare kom orginal 01 på gixxern.
 
Om man tänker på reservdelar. Viken av dom 2 hojarna är lättast att hitta delar till? och hur är skillnaden på priserna?

Om man vill ha billigaste reservdelar skall man nog köpa en volym/dussin hoj som R1. det står ju en på varje tomt(och en kraschad i garaget), reservdelar kan man nästan köpa på pressbyrån oxå.

Honda å andra sidan så behöver du förmodligen inte handla reservdelar lika ofta till:tummenupp
Roligast:confused: Beror nog på dig som köper, din körstil och vad du värdesätter av en hoj. MEN som lekman så kan du inte uträtta något mer underverk på någon av hojarna än någon annan.
 
Last edited:
Totalt meningslöst med såna här trådar.
Varenda kotte försvarar ju givevis sin hoj sitt märke,varför skulle dom annars fortsätta köra det märket?!?!?
 
Jo, visst är det så, men jag kan garantera att en Honda inte blir mindre repig vid en vurpa än vad någon annan hoj skulle bli. Kåporna kostar svinmycke oavsett märke.
De kåpor jag skulle vilja ha till min går lös på i runda slängar 16.000:-
 
Håller med, men är inte Honda kända för sina goda kvalitet??
nja det verkar som att Honda lever på gamla meriter vad gäller kvalitet, i alla fall om man läser teknik o mektrådarna, men visst är dom snygga, inget snack om den saken

Om man vill ha billigaste reservdelar skall man nog köpa en volym/dussin hoj som R1. det står ju en på varje tomt(och en kraschad i garaget), reservdelar kan man nästan köpa på pressbyrån oxå.
nu var det ju inte r1 vi pratade om men var det inte så att r1;an satte standarden för hur en sporthoj skulle se ut o funka när den kom 98??
Inte undra på att det är så många som har den, Och nu snart 10 år efter så är fortfarande R1;an i topp jämsides med gixxern
 
Last edited:
nja det verkar som att Honda lever på gamla meriter vad gäller kvalitet, i alla fall om man läser teknik o mektrådarna, men visst är dom snygga, inget snack om den saken

nu var det ju inte r1 vi pratade om men var det inte så att r1;an satte standarden för hur en sporthoj skulle se ut o funka när den kom 98??
Inte undra på att det är så många som har den, Och nu snart 10 år efter så är fortfarande R1;an i topp jämsides med gixxern

Jag skulle inte påstå att de lever på gamla meriter, däremot har de andra märkena har hunnit ikapp vad gäller kvalite. R:1:an är inte bättre någonstanns än bladen fram till 03-04(nya generationen). Min går exakt lika som kompisens R:1 i acc, toppfart. R:1:an har klart sportigare motorkaraktär och och det är lätt att tro bladen är slö. Den är ju som en raket jämfört mot R:1:an upp till 6000rpm, där är bladen överlägsen. Mellan 100-250+ tappar jag kanske 10-20 meter mot en nyare liter hoj. Kanske min går ovanligt bra för att vara en 929:a? Bladen är nervös fram men det är något man vänjer sig vid tycker jag(den ormar och vobblar lite vid hårt körning).
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top