Bästa Julmusten?

Ngn som har smakat apotekarnes årsmust?

Ja, helt ok men inte värd pengarna jämfört med Zeunerts så klart. Precis som förra året så är det inte jättestark smak av årets smaksättning men den har en ganska djup och fyllig karaktär.

Ja, helt ok men inte värd pengarna jämfört med Zeunerts så klart. Precis som förra året så är det inte jättestark smak av årets smaksättning men den har en ganska djup och fyllig karaktär.

Får testa en flaska, lite väl häftigt literpris dock!

Vad är det för smak på den i år?

Vad är det för smak på den i år?

Ska man spoila det för dom som vill smaka och gissa?
Nä, du får tjuvkika på etiketten. Fliken tål att öppnas och stängas igen utan att det syns.

Kände mig tvungen att testa Zeunerts julmust efter ha läst hur alla ni lovordade den förra vintern och i år.
Kanske har skumma smaklökar men förutom att den inte var så söt som apotekarnes (tummen upp för de!) så kändes den inte som något speciellt mer än en vanlig must.
Så god, men inget speciellt enligt min oprofessionella syn på de hela

Mjahaja, då börjar flaskorna med den mältade drycken rullas ut på butikshyllorna igen.

Hur står sig årets skörd..? Är det fortfarande Mora Bryggerier Gammeldags Must och Zeunerts Julmust som gäller - eller finns det några bubblare på listan (pun not intented..)?

Åfan, dags att börja leta då. Om någon får syn på Zeunerts must i Västerås så säg till. Ett jävla jagande varenda år om man vill ha lite bättre must. Har försökt i flera år att få den lokala ICA-handlaren i byn att ta hem Zeunerts men det verkar fan omöjligt.

Mora Bryggerier Gammeldags Must har jag aldrig testat, hur står den sig i jämförelse med Zeunerts?

...Mora Bryggerier Gammeldags Must har jag aldrig testat, hur står den sig i jämförelse med Zeunerts?

Står sig mycket bra. Mycket lik musten från gamla Bockens Bryggerier - som senare blev uppköpt av TILL vilka fortsatte tillverkingen med gott resultat. Runt 1989-90 lade Falcon vantarna på tillverkningen vilket var spiken i kistan för gammal hederlig must...:mad: Wasa Bryggerier har nu försökt skaka liv i den gamla Bockens-musten under namnet Wasa Gammeldags must (tom med gamla Bockens-etiketten på flaskorna) - vilket är ett helt OK försök men den från Mora är bättre...:fyllisar

Åfan, dags att börja leta då. Om någon får syn på Zeunerts must i Västerås så säg till. Ett jävla jagande varenda år om man vill ha lite bättre must. Har försökt i flera år att få den lokala ICA-handlaren i byn att ta hem Zeunerts men det verkar fan omöjligt.

Mora Bryggerier Gammeldags Must har jag aldrig testat, hur står den sig i jämförelse med Zeunerts?

Har ni Dollarstore i V-ås? Om inte så brukar de ha Zeunerts på Dollarstore ute vid E20 där man passerar Arboga.

Kul åse att de finns så många mustälskande människor här på ett hojforum...

Jag tycker Apotekarens på glasflaska är godast å man får tidigast dricka me dagen före julafton... Men sen är det fritt fram för hur mycke som helst.... :hihi

Kul åse att de finns så många mustälskande människor här på ett hojforum...

Jag tycker Apotekarens på glasflaska är godast å man får tidigast dricka me dagen före julafton... Men sen är det fritt fram för hur mycke som helst.... :hihi

Jag brukar också börja den 23:e december - sen fortsätter jag till runt den 22:a december. Ungefär...

Som vanligt, bara att blanda med Zwack eller nån obskyr Jäger så går även halvdan must att hälla ner.

All dryck som innehåller fler smaker än vatten, bör även innehålla alkohol. Tillförd som naturlig.

Har ni Dollarstore i V-ås? Om inte så brukar de ha Zeunerts på Dollarstore ute vid E20 där man passerar Arboga.

Sladdade in och köpte 2 lådor på Dollarstore i Arboga igår när jag ändå passerade, avsmakning till helgen när jag är hemma igen, tack för tipset.

Jag har testat Nygårdas fatlagrade must (var väl snart någon månad sedan de dök upp hos den lokale ICA-handlaren). Både den från romfat och den från naturella fat eller vad det nu är. Ingen av de var någon höjdare att dricka ensamt. Kanske att de passar till rätt mat eller något.

Jag har testat Nygårdas fatlagrade must (var väl snart någon månad sedan de dök upp hos den lokale ICA-handlaren). Både den från romfat och den från naturella fat eller vad det nu är. Ingen av de var någon höjdare att dricka ensamt. Kanske att de passar till rätt mat eller något.

Nä, 'ekfatslagrad' låter bra mycket häftigare än det smakar. Kanske hade varit en bra idé om man haft en bättre produkt som utgångspunkt än just Nygårdamust - som smakar skräp i originalutförande.
Lagrat skräp är fortfarande skräp...:smasha

Nä, 'ekfatslagrad' låter bra mycket häftigare än det smakar. Kanske hade varit en bra idé om man haft en bättre produkt som utgångspunkt än just Nygårdamust - som smakar skräp i originalutförande.
Lagrat skräp är fortfarande skräp...:smasha

Jag gillar Spendrups Nygårdsmust och ogillar ApotekArnes...

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!