bästa jämförelsen med hoj

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
ja hur kan man så bra som möjligt förklara för en som inte kört hoj hur kul det är? Jag brukar använda skidor (då utförs) som liknelse. Du har farten (inte lika hög men dock) känslan, kontrollen, frihetskänslan men man har inte accet. Tycker man om skidor borde man gilla hoja.

Hur försöker ni förklara känslan?

Jag har ingen kontroll när jag åker skidor! Därför jag åker hoj.. Skidor är livsfarligt.... :3freak

Försöker inte förklara för nån ,anser att om jag ska behöva förklara så kommer dom aldrig förstå iallafall..

Som Stenmark sade: "He lönsch int' förklar' för en som int' begrip" :tungan

honkiie skrev:
brukar säga att det är nog så nära heroin man kan komma

"The short-term effects of heroin abuse appear soon after a single dose and disappear in a few hours. After an injection of heroin, the user reports feeling a surge of euphoria ("rush") accompanied by a warm flushing of the skin, a dry mouth, and heavy extremities. Following this initial euphoria, the user goes "on the nod," an alternately wakeful and drowsy state. Mental functioning becomes clouded due to the depression of the central nervous system. Long-term effects of heroin appear after repeated use for some period of time. Chronic users may develop collapsed veins, infection of the heart lining and valves, abscesses, cellulitis, and liver disease. Pulmonary complications, including various types of pneumonia, may result from the poor health condition of the abuser, as well as from heroin's depressing effects on respiration."

tror jag skal sluta att kjora hoj.

jag låter dem prova min hoj med förutsättning att jag vet att personen kan köra mer eller mindre ..alla som man lånat ut hojen till vill liksom åka mer ta kortet o köpa hoj

Azzurro skrev:
"The short-term effects of heroin abuse appear soon after..
tror jag skal sluta att kjora hoj.

Vad jag menar är att det är en oförklarligt skön känsla och man bryr sig inte ett skit om nånting annat än just det. Plus att det är dyrt och att man lätt kan överdosera och dö. Man bygger även upp en immunitet som gör att man ännu lättare överdoserar.

"Det roligaste man kan ha med byxorna på..."
Snott från nån gammal Superbike. Eller Bike som den heter nu.

Fast det absolut coolaste är ju att man kan bränna en massa pengar på prylar som får en att se ganska korkad ut. Saker som Fuzzhats och matchande skinnställ är skitkul.

Om det är dina manliga vänner du försöker förklara för kan du ju tillägga att man får brudar ganska lätt när man kör hoj :rolleyes:

brinckis skrev:
ja hur kan man så bra som möjligt förklara för en som inte kört hoj hur kul det är? Jag brukar använda skidor (då utförs) som liknelse. Du har farten (inte lika hög men dock) känslan, kontrollen, frihetskänslan men man har inte accet. Tycker man om skidor borde man gilla hoja.

Hur försöker ni förklara känslan?

eee, som å åka skidor å ha sex samtidigt?

Som jag sa till en gammel polare som aldrig kört eller åkt tung MC, efter jag för första gången testade en R1a...

Han:
"Men det kändes väl ganska sjukt fort när du testade R1an? Hur var den??"

Jag: "Du vet Roys evo 6a (450hk), vilket sjukt tryck det är? Vilken känsla, acc, tryck, underhållning?"

Han: "Ja! Fyfan, vadårå?"

Jag: "Rena rama sömnpillret i jämförelse." :)

Han: "..... FUCK YOU!! ÄRLIGT!?"

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...