Bästa hojen jag hört!

Helvete vad den CBX:en lät gött! spillde ut morgonkaffet.....

Vi har ett par fina orginalare här i stan, tyvärr verkar gubbarna som kör dom inte tycka om ljudet...

Ett enda undantag har jag hört, en av dom kranade ur ordentligt när han åkte bron över älven, allt folk omkring, motorintresserade eller inte, tystnade och undrade vad fan det var...

Yamaha RD500 med eftermarknadsavgassystem eller vilken som helst tvåtakts-V4. :)

Stånka och twin äger allt i ljudväg...! så enkelt är det..
4 cyl moderna är bara "lyssna vad fort det låter som att det går!!" :(

Beror ju på vad man menar med modern rad-4. Menar du R1, CBR1000, ZX10, osv. så stämmer ditt uttalande. Men sen finns det ju andra rad-4:or som faktiskt har proportionerlig ljudnivå. GSX1400, XJR1300, CB1300, ZRX1200, osv. :tummenupp

Vill också höra vad alla andra hört.
Seriöst. :)
Vissa ljud som vissa hojar/bilar gör är helt otroligt adrenalinkickande,
fastän man bara står brevid passivt med sin Icakasse.

Hörde en Ferrari axa tidigare idag, mumma... :yoparty

jepps...arenalin och basjud går ihop.
I naturen förekommer bas i form av jordbävningar..åska mm...
Det sitter en liten trigger i människan som utlöses och ger personen en adrenalinkick....som egentligen var till för att man skulle snabbare kunna komma undan....
psykoakustik :)

Njaa det beror ju på lite tycker jag. Rad 4orna är inget speciellt i mitt tycke.. Men duccen har ju en V4, Om jag inte är ute och åker bakpå.

vill ha.

Skulle vara kul o se vad en sådan hoj kostar att äga med försäkring, service o liknande! Vet någon vad serviceintervallerna ligger på? lite onödigt vetande bara :D

Nog för att jag hört CBX med 6-1 system, RD500 och en massa annat kul men inget slår Desmosedici med öppet system.
Ska bli kul att höra nya GP-systemet som har kommit till Desmosedicin.

Jösses! Vad varvar Kawan? Låter som F1. CBX är så jäkla läcker! Suck... Mer pengar och större garage!

Beror ju på vad man menar med modern rad-4. Menar du R1, CBR1000, ZX10, osv. så stämmer ditt uttalande. Men sen finns det ju andra rad-4:or som faktiskt har proportionerlig ljudnivå. GSX1400, XJR1300, CB1300, ZRX1200, osv. :tummenupp

Tycker min kawwasjua låter något hemskt fint för en radfyra.

Tänk sen om man kompletterar med race airbox och Keihin flatsides... blir ju ännu bättre.

Tycker om v-twin ljudet jag med, men står en radfyra och låter samtidigt så lyssnar man inte ens på v-twin ljudet :död

Nja, man lär nog vara bra hemmablind för att älska det ljudet, lite som Hegerfors sade om någon rysk hockey-tävlings-spelare "med ett ansikte bara en mamma kan älska". :hihi

Snark-snark, ventilrassel, snark-snark. :fakta

Tycker min kawwasjua låter något hemskt fint för en radfyra.

Tänk sen om man kompletterar med race airbox och Keihin flatsides... blir ju ännu bättre.

Tycker om v-twin ljudet jag med, men står en radfyra och låter samtidigt så lyssnar man inte ens på v-twin ljudet :död

...apropå hemmablind, en 1098:a med termisar gör så radfyror i allmänhet bleknar och pinkar på sig lite nervöst. :fakta ;)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...