Bästa hoj i olika situationer - 954RR, ZX9R eller GSX1000R??

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Nu vill jag höra lite kommentarer vilket av följande hojar...

1. Honda CBR954RR
2. Kawasaki ZX9R
3. Suzuki GSX1000R

...som lämpar sig bästa i olika situationer såsom...

1. Köra fort
2. Köra på krogiga vägar (typiskt drömvägar)
3. Stunta med (wheelis m.fl)
4. Åka med passagerare
5. Åka långturer

:squid

Last edited:
Eftersom "man" vill göra alltihopa, helst på en och samma gång, så köper man en 954:a såklart. :tungan

Fråga kolon varför är inte R1 med i listan? Bara av ren nyfikenhet, alltså...

Jag har kört alla tre och äger ju en av dom, så vilken jag tycker har bäst helhet kan man ju räkna ut med :arsele .. men här kommer min lista

1. Köra fort = GSXR1000 (den är helt enkelt autobahnkrossare av dessa tre)

2. Köra på krogiga vägar = GSXR+954, GSXR mindre nervös och 954 något kvickare. 954 har underbar känsla i frambromsen, GSXR har underbart stabilt chassi samt motor.

3. Stunta med = GSXR, den har ju mest motor... det är väl i princip det enda som räknas om man är hobbystuntare, är man proffs kan man använda en gammal yamma750

4. Åka med passagerare = ZX9R, klart mest touringbetonad och skönast att åka långt på

5. Åka långturer = ZX9R, fastän jag sitter bra på min GSXR och inte illa på 954 heller. Dock är jag inte så lång (174) :hihi

//jaG

Last edited by a moderator:
Hade jag råd att köpa vad jag ville skulle inte ZX9 vara med på listan. Jag är lite kär i 954.

McB skrev:
Fråga kolon varför är inte R1 med i listan? Bara av ren nyfikenhet, alltså...

Detta var några av de hojar som jag själva var intresserad av och R1 är inte med på den listan, tyvärr.

Vad jag förstår så är 954 en mycket bra allround hoj på alla sätt...

Japp, funkar till både rejsing-touring-posering. :banana

Den ska t o m gå att stunta med, men det har jag aldrig lyckats med. :va

troligen är zx9 bäst för att skjutsa på och långturer av dessa, den funkar väl sämre än de övriga för det andra men ändå inte dåligt skulle jag tro.

Det finns ju alltid nån hoj som är bättre än övriga på en viss del så jag tror det handlar mycket om vilken av de nämnda man får tag på til ett vettigt pris, skillnaden mellan dem är ju inet enorm direkt och hojjar i denna klassen som anses vara bra allround anses ju sammtidigt vara rätt tråkiga.

val

954:an kan faktiskt te sig lite närvös när det går undan på kurviga vägar, men en ruskigt skön motor. Tyvärr så är insprutningen lite direkt och kan vara lite jobbig i lugnare tempo.
GSXR är väldigt allround och ett j-a klipp i motorn. Om du tänkt ta med någon på bönpallen så är den rätt bra faktiskt. Personligen så känns den stor, trots vikt och effekt, men det kan vara visuellt för den har ganska breda kåpor. hondan och suzukin är båda riktigt roliga, både på ett och två hjul.
Kawasaki är en väldigt potent maskin gällande fartresurser, men känns väldigt "gatanpassad" kortfattat: ganska stor men snabb och bekväm.

Skall du ha en 954 så finns där 2 st nya på mc-huset för 99000 (om dom finns kvar)
en röd o en gul

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...