Bästa handkontrollen till Motogp 2008?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Har just fått spelet (PC) och testat med min gamla Saitekpadda som inte alls funkar bra. Jag vill kunna både gasa och bromsa analogt och dessutom ha knappar nog så jag kan växla manuellt, mm.
Om någon här kör det spelet, vad föredrar ni för kontroller?
Visst finns det dessutom någon adapter som gör att man kan använda gamla Xboxkontrollen, eller är jag ute och cyklar?

PS: Jävlar vad dåligt jag kör. DS

Ja det ska finnas nån adapter för xbox 360-handkontrollerna. Hittade den iofs inte när jag sökte lite...är helt säker på att jag sett nån trådlös sak tidigare.

en vanlig hederlig joystick tycker jag, bra känsla i dom när man svänger i kurvorna & man kan både acc & bromsa med "knäskrap"

Om du går in i en Game-butik eller söker på Tradera så hittar du en handkontroll som ser ut precis som en Playstation-kontroll.

Jag har 2st sådana och de fungerar kanon, använder dem både till Tourist Trophy, SBK-09 & MotoGP-08.

Xbox 360-kontrollern använder jag till PCn. Finns en trådlös mottagare som man kopplar in via USB
http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360wirelessgamingreceiver/

Bara å koppla in å köra :)

Enda nackdelen som jag hittills upptäckt är att både höger och vänster trigger är kopplade på samma axel, vilket medför att man inte kan gasa och bromsa samtidigt. Har inte testat några andra drivrutiner för att se om någon löst detta problemet, endast kört med MS egna drivisar.

Använder Logitechs cordless rumblepad till MGP08.
Ifall du inte har emot analog tummbroms så är det en skön prick. Ultimata är juh 360stuket med pekfingerinbromsning :)

För ett par år sen fanns det en ratt som man kunde montera ihop till ett styre med en kass forcefeedbackmotor...en såån ska man modda själv med fetare strömagg och motor:wiggle

Xbox 360-kontrollern använder jag till PCn. Finns en trådlös mottagare som man kopplar in via USB
http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360wirelessgamingreceiver/

Bara å koppla in å köra :)

Enda nackdelen som jag hittills upptäckt är att både höger och vänster trigger är kopplade på samma axel, vilket medför att man inte kan gasa och bromsa samtidigt. Har inte testat några andra drivrutiner för att se om någon löst detta problemet, endast kört med MS egna drivisar.

Det där med att gasa/bromsa samtidigt är något som du förmodligen kan ställa in i programvaran!:tummenupp

Last edited:
eller...........

om man vill nörda ur på allvar.......

[YOUTUBE-ID]7kEEHoJ3KP0[/YOUTUBE-ID]

Det där med att gasa/bromsa samtidigt är något som du förmodligen kan ställa in i programvaran!:tummenupp

Finns tyvärr inte mycket man kan ställa in i MS egen drivrutin.
I och med att drivrutinen inte stödjer det blir det nog svårt att ställa in inne i spelen. Får nog kolla efter hemmasnickrade drivisar för att eventuellt få igång den funktionen.

Eller så kopplar jag in en kontroller från gamla Xboxen, där funkar det fint :tummenupp

Finns tyvärr inte mycket man kan ställa in i MS egen drivrutin.
I och med att drivrutinen inte stödjer det blir det nog svårt att ställa in inne i spelen. Får nog kolla efter hemmasnickrade drivisar för att eventuellt få igång den funktionen.

Eller så kopplar jag in en kontroller från gamla Xboxen, där funkar det fint :tummenupp

Minns att funktionen heter nått speciellt oxå...men minns inte benämningen. Det är något att y-axelns kommandon ska ta ut X-axelns..
Rota i WWW så hittar du säkert druvor :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT