"Bästa" GP-banan som besökare?

bästa gp-ort?

• Antal röstningar
    0

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Om du fick möjlighet att närvara vid ett (1) gepe under 2008, vilken plats skulle du välja då ur ett rent upplevelsemässigt/publikfriande perspektiv?

Pengarna ska inte vara en faktor, men heller inte "jag väljer Australien, det ligger längst bort".

Bästa banan för maximal upplevelse helt enkelt, vilken väljer du - och varför?

(flervalspoll kommer - vänta in den)

Last edited:
Jag hade valt Valencia, tror finalen blir bäst att se på, jag har dock inte gjort det ännu :(
Jag var på Valencia i år och på Assen tidigare, Nackdelen med Valencia var: Få Tvskärmar och dom få som var utplacerad behövde man kikare för att se. Speakern pratade bara spanska vilket innebar att man inte hade någon koll på vad som hände på banan vad det gäller tider, placeringar osv under fria träningar och kval.
Man såg förvisso nästan hela banan men som sagt kan man inte spanska så var det svårt att få info om vad det egentligen som hände på banan.

Jag upplevde Assen som mera publikvänlig vad det gällde dessa bitar och även runtomkringsaker vad det gällde mat och dryck inom området.

Förmodligen så kommer folk svara med det alternativ som dom själva besökt. Ingen av dom som svarar har ju knappast besökt alla banor och kan därför inte jämföra dom. Min gissning är att det blir någon bana som ligger nära sverige som får bäst betyg.

Jag upplevde Assen som mera publikvänlig vad det gällde dessa bitar och även runtomkringsaker vad det gällde mat och dryck inom området.

Jag har vart på Assen och Mugello, Assen är klart bäst publikmässigt, funkade att ta sig dit, hitta ställe man såg bra på, lätt att köpa mat osv.

Italien var ett jävla kaos, omöjligt att parkera, moppar och motorcyklar som for runt på området, husbilar och tält som var i vägen överallt så man inte såg nåt, leriga slänter att stå i men MYCKET roligare, Assen var tråkigt.

har bara hört bra av assen vet folk som vart ned de gillade stället starkt och så e de relativt nära (har inte vart där själv men ska) så röstar på assen..

Laguna seca bara för att få se korkskruven. Väder och man förstår språket är även de bra argument!

Assen är fint me. nära o där snackar 99,9% bättre engelska än i sverige.
o kan man inte engelska så går Svengelska bra me dom verka fatta lite när man pratar på svenska iallafall. :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard