Bästa gocartbanan i/runt Gbg?

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Tänkte jag skulle ordna ett gocartrace med avdelningen på jobbet. Ifjol körde vi på den enda banan jag vet finns här i Göteborg, Torslanda. Den var riktigt bra tycke jag. Men eftersom några av oss kört den så är det ju lite orättvist mot dom andra som bara får se våra ryggtavlor :arsele

Finns det fler banor än Torslanda? Vilken bana är bäst/roligast :va

Det ska vara utomhusbanor! Max en par mil från Göteborg.

Det finns en i Ale som jag inte vet statusen på, men skulle gissa på att det är ganska stängt där. Sedan finns det vad jag vet inga andra utomhusbanor i krokarna så det får nog bli Torslanda.

EDIT: Det är nog banan Aidet nämnde som jag menade. Ser ju ut som den är i drift fortfarande. Jag körde där en gång för länge sedan och minns att det var rätt bra.

Last edited:
såg att du ville köra utomhus, men jag måste bara rekommendera inomhusbanan i majorna. riktigt bra bana och grymma upplägg! testa Le Mans 1 timme, sjukt kul!

Det finns en i Ale som jag inte vet statusen på, men skulle gissa på att det är ganska stängt där. Sedan finns det vad jag vet inga andra utomhusbanor i krokarna så det får nog bli Torslanda.

Se ovan :D

Var där så sent som igår och då var det folk som körde där. De är för övrigt återförsäljare av UVEX kolfiberhjälmar, vilket var anledningen till mitt besök.

Ale ring är en alldeles lysande gokartbana.. har kört där flera ggr, och endast 2mil från Gbg...
Men vill ni göra nåt som jag tyckte var ännu roligare, så kan jag rekommendera att köra fiddys på inomhusbanan i Trollhättan!! :tummenupp

www.gokartcenter.nu

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...