Bästa dramaserie

Bästa dramaserie

• Antal röstningar
    0
Oz är ju iofs en av de bättre serierna som går på tv just nu men den helt klart överlägset bästa är ju Six feet under. Den enda serie jag ser varje avsnitt av sen jag var 12 o var Dallas-fan :D

C.S.I. e ju klart bäst...

men Tredje skiftet är ju den mest verklighetstrogna,, bra den med

En annan serie från förr som var riktigt bra var En röst i natten (Midnight caller). Där serverades det moralkakor och i stoooora portioner. Helt i min smak. Nån som minns?

Good night America, wherever you are!

:yoparty
nästan i samma klass som Simpsons och Friends.. i komedi kategorin

i drama är det lätt Csi och Tredje skiftet!!!

Penguin skrev:
En annan serie från förr som var riktigt bra var En röst i natten (Midnight caller). Där serverades det moralkakor och i stoooora portioner. Helt i min smak. Nån som minns?

Good night America, wherever you are!
Självklart, Jack Killian hette radiofarbrorn va? Den känns ganska utdaterad nu dock, finns ju en hel del bättre serier idag :).

Jag vet inte om 24 räknas som drama eller thriller men fy satan så spännande den är! Jag har väntat med att se 24 av någon konstig anledning (alltid skönt att ha 2-3 säsonger av en serie att klämma på några dagar :)) men nu har jag sett första halvan av säsong 1 och jag måste säga att det är världsklass, man sitter ju på helspänn hela tiden, jag får nästan magsår :).

sgtpepper skrev:
Självklart, Jack Killian hette radiofarbrorn va? Den känns ganska utdaterad nu dock, finns ju en hel del bättre serier idag :).

Jajamen, så hette han. Serien går i repris sena kvällar på SVT och jag tycker fortfarande att den håller. Fast den känns ju förstås lite gammal, det få man ju medge.

sgtpepper skrev:
Jag vet inte om 24 räknas som drama eller thriller men fy satan så spännande den är!

Helt Rätt. 24 får mig att smaka magsår varje gång det sänds. Enda återkommande tanken är "hurihelvete ska man klara att vänta till torsdag?". Det bästa på thrillerfronten sen den gamla goingen "V", ni minns väl ödlorna, och "Twin Peaks".

gladh

Walker Texas Ranger verkar det som om ni har glömt!

Bifogat

• pr1034638.jpg
    pr1034638.jpg
    25.5 KB · Visningar: 30
OLJEKYLD GSXR skrev:
Tredje skiftet är grymt. En annan serie som var ännu bättre var Uppdrag mord. Innan femman körde Tredje skiftet så gick det en annan serie fast bara med poliser (om jag inte minns fel), nån som kommer ihåg vad den hette? Den var bra.
Homocide: Life on the streets. Samma kille bakom den som Oz.

Jaha ja... nu märkte jag att jag inte ser mycket på tv....
Det är bara 3 st jag känner till och det är ofta jag missar dom med, även om jag gärna ser dessa.

Gällande kvinofängelset som någon skrev...jag var upp en gång och ammade till det och det är väl det sämsta jag sett, trots att jag var trött och i brist på annat att se så sög det sten hårt.

Csi...
Annars kollar jag på Friends & Sex and the City...Nödprogram när man inte har nåt annat för sej är Nanny, Sabrina Tonårshäxan :rofl, och Scrubs.

Last edited:
Emmi skrev:
Csi...
Annars kollar jag på Friends & Sex and the City...Nödprogram när man inte har nåt annat för sej är Nanny, Sabrina Tonårshäxan :rofl, och Scrubs.

Sabrina har blivit ful alltså har serien blivit dålig.

Iofs är hon ersatt (som snygg tjej) av nya bruttan. Brunetten, då blev den lite bättre igen.

Emmi skrev:
Csi...

Nanny och Sabrina är en orsak till att off-knappen uppfanns.

Scrubs däremot är ingen ersättning, det skulle mycket väl kunna vara orsaken till att tvn uppfanns, ihop med våra värsta år!

The Simpsons är ju bäst alla kategorier.
Just nu är det "Six Feet Under" som gäller.

gladh skrev:
Helt Rätt. 24 får mig att smaka magsår varje gång det sänds. Enda återkommande tanken är "hurihelvete ska man klara att vänta till torsdag?".
Det problemet slipper jag, jag trycker en säsong i ett streck, väntar på att säsong 3 skall bli klar så att man kan dra ner den.

För att citera Rocky: "24 är fan det bästa som har hänt oss verklighetsflyktingar sedan onanin uppfanns" :)

Man blir lätt lite knepig när man suttit och kollat på 8 24-avsnitt på raken, men det är ju fan omöjligt att sluta titta!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back