Bästa deal på ny hoj - hojbutik

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Hejsan
Jag skall köpa mig en KTM Superduke 1290.

Min fråga är om någon kan rekommendera en KTM butik, där man kan göra en riktig bra affär, när det gäller pris på mc & utr.


/ Johan
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Du ska bara vara tyst! :mad:
Ingen vill veta att du ska införskaffa en sådan!:kär

Nää men jag köpte en splajsans för 83 och de ktm handlarna jag snackade med va villiga att slänga på slipon mapp och luftburk i priset, nu valde jag inte akra visserligen men lite drygt 5% av nypriset bör väl de flesta handlarna kunna slänga på gottis? Annars hade jag kollat vidare.
Då va dessutom denna en hoj som sålde slut innan den kom ut i butik. 690 smc-r så det va inte direkt pga att de va svårt å få dem sålda.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Skulle med köpa en 1290 om jag kunde! Men min SMT är inte dum heller så jag får klara mig ett tag med den! ;)
 
Last edited:

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Jag ska ringa runt och höra lite bland KTM ÅF, se vad man kan få för erbjudanden. Utr som köps vid samma tillfälle borde man kunna få 15% kanske...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Bergmans Motor i Borås.
Trevlig personal och en mindre åf som e mån om sina kunder.:yoparty:rock
 
Last edited:

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Påskallavik
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Du har ju nära till Linköping, eller Bike Thn/Gtb. Har inte någon erfarenhet av Bergmans i Borås, säkert trevliga!! Men jag hade utan tvekan åkt till Claessons Motor i Bromölla om jag varit i ditt läge, eller oavsett vart jag bor i Sverige!
Det är ju inte bara hojen du köper, utan allt runt omkring, samt ett väldigt gott kunnande och mycket trevlig personal! Värt de milen extra -alla dagar i veckan! :tummenupp
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Bromölla var en ny butik för mig..
Avståndet har ingen störe betydelse då det viktigaste är att göra en bra affär!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var och köpte min KTM690EnduroR -11 hos Bromölla, visst 120mil på en dag var jobbigt men trevliga var de + fick lite extra saker som lås & KTM väggklocka! :)
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Bromölla var en ny butik för mig..
Avståndet har ingen störe betydelse då det viktigaste är att göra en bra affär!

Mc-kompaniet i Väring är värt att nämnas. Jag är supernöjd med mitt smc köp hos dom samt service av hojen. Dom svarar snabbt på mail och intresserade.

15% på utrustning vid köp av hoj är lite standard känns det som. Jag har fått det erbjudandet på 3 st ställen.

Jag prutade inte på priset på min smc iom att det är så billigt ändå för den och man får så mycket hoj för pengarna. Sen säljer som smör så det är ju svårt att motivera att pruta tycker jag. Jag fick bra rabatt på mina tillbehör dock:)

Sen kanske jag kunde prutat lite, men jag skulle bara ha en så fort det gick och då ville jag inte krångla. Jag fick ju min bland dom första med och det var klart värt lite pengar iaf:)

1290 duken lär sälja bra, så tror lite samma problem kan komma där. Pengar är ju pengar så kan vara värt att fråga:)
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Tackar för tipsen.

Jag har tittat runt på skinställ det går att beställa ifrån Spanien b.la. och då är priset ca 1000kr biligare.
så en rabbat på 15-20% är rimligt.

Enligt några butiker så ska KTM träffa ÅF den 14 Nov, sen är det bara att slå till!
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Claessons i Bromölla är jäkligt duktiga IMO. Köpte min Ducati där, väldigt trevliga.
Kanske inte prutläge på själva hojen eftersom den är helt ny men utrustning lär ju inte vara något problem att få lite nice price på?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tackar för tipsen.

Jag har tittat runt på skinställ det går att beställa ifrån Spanien b.la. och då är priset ca 1000kr biligare.
så en rabbat på 15-20% är rimligt.

Enligt några butiker så ska KTM träffa ÅF den 14 Nov, sen är det bara att slå till!
15% på tillbehör är inga problem hos Bergmans Motor om du köper hoj... :yoparty:rock
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
500 m från Bergmans hittar du fordonshandel.se ring o prata med Peter så har du nog en bra deal.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
MC-kompaniet i Väring. Hur bra som helst att ha att göra med.
 

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Hisings-Kärra
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl
Jag skulle nog vara väldigt GLAD om jag fick tag på en 1290 SD. Det görs inte speciellt många och KTM Scandinavia har enligt handlare fått tilldelat 5 st 1290 till den svenska marknaden. Hörde med Johans MC i göteborg och de hade redan fått in bokningar på denna hoj = du får nog börja ringa runt nu om du ska ha chans att få en 1290 SD till 2014.

Precis som Razorblad säger så är det inga problem att pruta 15% på kläder / tillbehör i vilken mc-handlare som helst. De går på knäna och har nog egentligen inget att sätta emot när du prutar.. (be nice though! )
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Som Ktm satsat på marknadsföringen på 1290 så tror jag ialf att de planerar att tillverka en hel del ;)

Möjligt att de får 5-6 st per handlare = 50st ?

Det som sätter käppar i hjulen är väl priset i Sverige ..149 000 kr .

Kompisen beställde precis ett ex :) Jag har lite svårt att få till prissättningen ca 15300 euro i tyskland borde väl bli runt 135k här eller är jag ute och cyklar .."inte ovanligt iofs"

Ialf 20% på tillbehör och gratis montering blev det. Akra och rearseats är väl ett måste ?
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Som Ktm satsat på marknadsföringen på 1290 så tror jag ialf att de planerar att tillverka en hel del ;)

Möjligt att de får 5-6 st per handlare = 50st ?

Det som sätter käppar i hjulen är väl priset i Sverige ..149 000 kr .

Kompisen beställde precis ett ex :) Jag har lite svårt att få till prissättningen ca 15300 euro i tyskland borde väl bli runt 135k här eller är jag ute och cyklar .."inte ovanligt iofs"

Ialf 20% på tillbehör och gratis montering blev det. Akra och rearseats är väl ett måste ?

har man släppt priset officiellt nu? jag kollade med hojcenter i sthlm i fredags och då var det inte bestämt ännu.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
KTM Scandinavia ska ha ett återförsäljar möte på torsdag i nästa vecka, så alla priser bör komma då. Så torsdag kväll eller fredag bör alla handlare veta det när ni kontaktar dom:)

Edit: Sägs att många modeller ska bli dyrare, så blir intressant att se priserna:)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag skulle nog vara väldigt GLAD om jag fick tag på en 1290 SD. Det görs inte speciellt många och KTM Scandinavia har enligt handlare fått tilldelat 5 st 1290 till den svenska marknaden. Hörde med Johans MC i göteborg och de hade redan fått in bokningar på denna hoj = du får nog börja ringa runt nu om du ska ha chans att få en 1290 SD till 2014.

Precis som Razorblad säger så är det inga problem att pruta 15% på kläder / tillbehör i vilken mc-handlare som helst. De går på knäna och har nog egentligen inget att sätta emot när du prutar.. (be nice though! )

Jasså.... Jag var på Johans MC för ngn månad (eller två) sedan, för jag behövde en ny buff och tjejen i butiken var inte intresserad av att sälja ngt. Hon stod å pratade (vad jag förstod privat) med en person. Så efter 5min gick jag.
:gnissla
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top