Bästa boxningsfighten nånsin?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Inspirerad av "århundradets match" har jag luskat reda på lite av historiens tuffaste boxningsmatcher och sett dem. Men vilka är egentligen de bästa?

"Rumble in the Jungle" Muhammad Ali vs George Foreman är ju som hämtad ur en film och svårslagen på grund av det. Medan "Thrilla' in Manila" Ali vs Joe Frazier för tredje gången bara är brutalt hård.

Hittade även en av Morales vs Barrera matcherna som jag tyckte var bra. Nån som har koll på fler, som finns att hitta så man kan se dem?

Well, idag på dagen för 86 år sedan besegrade Jack Dempsey Jess Willard i en match som var hård. Willards käke var bruten på tre ställen och en av hans tänder satt kvar i Dempseys handske. Den sägs varit bra.

Bingo skrev:
Well, idag på dagen för 86 år sedan besegrade Jack Dempsey Jess Willard i en match som var hård. Willards käke var bruten på tre ställen och en av hans tänder satt kvar i Dempseys handske. Den sägs varit bra.

Jo, har du den på DVD? :3freak :)

Bingo skrev:
Aldrig hört talas om den fighten, men Jess Willard verkar vara hyfsat manlig om han slogs med bruten käke.

Chris Ash skrev:
Jo, har du den på DVD? :3freak :)
Nej, men jag har sett filmsnuttar från den. Bör finnas nåt på DVD, tycker man...

KalleNorton skrev:
Aldrig hört talas om den fighten, men Jess Willard verkar vara hyfsat manlig om han slogs med bruten käke.
Alla som boxades på den tiden var "manliga" ( :rolleyes: ). De slogs hårt och höll på länge. Vill minnas att Willard åkte ut i 14:e eller 16:e ronden.

Bingo skrev:
:crash och
eek2.gif

i n s a n e helt enkelt.

För mig (som inte är expert på boxning) står det mellan rumble o thrilla, endå.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8