Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RF_Racing skrev:En tråd för alla vi som inser värdet i svängig Blues.
Släng upp era favoriter här!
Själv är jag svag för "Hit the road, Jack" "rawhide time" "jailhose rock" "soul man" mest kända låtar...
allbjer skrev:Roffe Wikström e helt enkelt bäst!
Iaf när det gäller svensk blues![]()
Savage skrev:B.B. King är jag svag för.. Jävlar vilken Bluesman!
Helt enig i att han är svår att placera, mot slutet drog han ju lite mer mot rockhållet. Faktum är att jag började lyssna på honom för ryktet om hårdrock men upptäckte snart att han var lite bredare. Sedan är det ju många, framförallt vita, artister som har en lite luddig gräns mellan rock och blues.Dr.Bike skrev:@Bonny: Rory är en gammal favorit, som jag nu skaffat i digital form! (har ingen vinylsvarv längre) Men att säga att han är blues?
Nja.
Ok många låtar. Men långt ifrån alla. Men musiken ÄR svårkategoriserad, och hårdrock är det väl inte heller...
Bluesrock?
Mkt bra iaf för er alla som inte lyssnat på honom.
Han kan hantera sin gamla sunkiga Strata iaf!
En bluesigare låt för er som vill börja med Rory är: "Cloak and Dagger"
Testa sedan den snabbare klassikern "wayward child" och sen är ni hemma.
Bullfrog blues... Shin kicker, m.fl herregud minnena rinner till...![]()
Tackar för tipset!Dr.Bike skrev:Sen kan man ju alltid blänga på denna sidan om man bara är ute efter Blues:
http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best_bluesguitar.html
Finns ju både SRV Live in Montreux och Austin. Den från Montreux är dj-t bra!Jonathan skrev:Som nämnts tidigare, Stevie Ray Vaughn.
Köp hem några av hans konsterter så kommer du sitta klistrad med hakan i knät en bra stund framöver. Den grabben är fruktansvärt bra på gura.
Jäkla synd att han dog alldeles för tidigt
Live at El Mocambo
Rock Palast Lorely
SRV
Stevi Ray Vaughn Live
Det är dom konsterter jag vet finns iaf.
Enjoy!
INGEN är lika bra som SRV!!!!Chris Ash skrev:Cry of Love är jävligt superduperbra också!
Audley Freed (Numera i Black Crowes) som lirar gura håller helt klart samma tekniska standard som SRV,han är överjävlig helt enkelt, sen så har de jäkligt coola låtar också. Även om det kanske drar iväg lite mycket åt hårdrock/rock-hållet för att kallas blues ibland, ungefär som Free.
Kelly Holland på sång låter som en blandning av Glenn Hughes och Ray Gillen (Badlands, Black Sabbath)
bonny skrev:Finns ju både SRV Live in Montreux och Austin. Den från Montreux är dj-t bra!
Hade en kompis som skulle se honom i Lund, förfestade, somnade och missade hela konserten. Sedan dog SRV...![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |