Bästa BitTorrent-klienten ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date

s9d8as0vjk

Guest
Vilken tycker ni är den bästa BitTorrent-klienten och varför ?

Jag kör BitTornado 0.3.8 och har råkat ut för att klienten låser datorn helt och hållet. Blir att ta till stora strömbrytaren varje gång det händer och det är lite frustrerande. Har läst på diverse sidor att det förmodligen har med klienten ihop med nätverkskortet som är ett OfficeConnect WLAN-kort. Har senaste drivarna och skruvat ner antalet samtidiga connections men inte fasen hjälper det ...

Så, finns det någon annan bra klient där ute som kanske funkar bättre ?

Jag rekomenderar BitComet.

Trots allt så är jag är väl ingen stortestare av torrentsfilhanterare, men jag har har aldrig haft något problem med det programmet. Blev rekomenderad att testa det här på SH.

Mr B skrev:
Vilken tycker ni är den bästa BitTorrent-klienten och varför ?

Jag kör BitTornado 0.3.8 och har råkat ut för att klienten låser datorn helt och hållet. Blir att ta till stora strömbrytaren varje gång det händer och det är lite frustrerande. Har läst på diverse sidor att det förmodligen har med klienten ihop med nätverkskortet som är ett OfficeConnect WLAN-kort. Har senaste drivarna och skruvat ner antalet samtidiga connections men inte fasen hjälper det ...

Så, finns det någon annan bra klient där ute som kanske funkar bättre ?

Azureus :tummenupp

Azureus säger "alla", fast själv använder jag bittornado 0.3.7 och den har funkat bra för mig.

Nu har jag tankat ner och testat Azureus och den verkar ganska mycket bättre än BitTornado men tyvärr har jag kvar dessa mycket irriterande hängningarna ... fan också ! Tankar man bara en Torrent åt gången funkar det bra men det borde ju funka med flera ...

Mr B skrev:
Nu har jag tankat ner och testat Azureus och den verkar ganska mycket bättre än BitTornado men tyvärr har jag kvar dessa mycket irriterande hängningarna ... fan också ! Tankar man bara en Torrent åt gången funkar det bra men det borde ju funka med flera ...

da tror jeg det er hardware det er problemer med, jeg laster ned 5-10 filer konstant uten att maskinen hanger eller jobber saktere.

Jag kör med "BitTornado 0.3.8" & tycker det funkar kanon! :tummenupp
Har provat "BitComet" oxå, men fastnade för just BitTornado!
//Gumpa

Jag har testat ett antal oh jag har funnit att Azareus har varit bäst på nästan alla punkter. Glöm inte bort att ladda ned senaste java jre:n bara.

Hm jag använder även jag azareus men har tidigare använt bitcomet. Undrar om inte bitcomet använde mindre minne än azareus.

Smaksak, alla program gör samma sak i slutändan.

laddade hem azerurus eller vad det nu hette, det funkade bra i en dag ungefär sen började det ploppa upp felmeddelanden att portar var upptagna osv osv sen till slut så hängde det sig och gjorde det några gånger, samma sak för en kompis som gjorde likadant. Kör bittornado nu istället

edit: började hata bittornado nu också, märkte att need for speed blev turordningsbaserat medans jag tankade med det.

Last edited:
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back