Bästa & billigaste hemmabiopaket?!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Howdu folks!

Brorsan har sagt till mig att man kunde få tv, dvd, förstärkare och högtalare för ung. 3000:- på nån av dom stora elektronikbolagen. Han visste dock inte vilket bolag och jag hittar inte nåt sånt erbjudande :gnissla

Finns kanske andra bra alternativ oxå. Jag är inte alls med i svängen för stereo och vad för tv som är bra.

Är inte ute nåt skrytpaket, mer funkis bas. Klumptv borde ju ge mkt för pengar och plats har jag oxå.

Mer ljud till folket!

//Mark

Kan detta vara bra,o isf vilket av dom??

Mark skrev:
Howdu folks!

Brorsan har sagt till mig att man kunde få tv, dvd, förstärkare och högtalare för ung. 3000:- på nån av dom stora elektronikbolagen. Han visste dock inte vilket bolag och jag hittar inte nåt sånt erbjudande :gnissla

Finns kanske andra bra alternativ oxå. Jag är inte alls med i svängen för stereo och vad för tv som är bra.

Är inte ute nåt skrytpaket, mer funkis bas. Klumptv borde ju ge mkt för pengar och plats har jag oxå.

Mer ljud till folket!

//Mark

Kan detta vara bra,o isf vilket av dom??

Du säger emot dig djälv här nu va.. Billigt och Bäst är två helt oförenliga saker.

Sen tror jag du kan glömma ett paket för 3000 där tvn ingår faktiskt.

Har ingen erfarenhet alls av paketen du länkar till.. Men jag skulle säga att gå på 4000+ paketen.

Söker du prisvärda paket är nettonnet oslagbara.
Hur stort rum ska du ha det i? Är det inte så stort så räcker det ju med deras budgetpaket för under 1000kr.

Siba har nåt system för typ 5000:- som verkar som ett ok budgetalternativ, men utan tv.

Något hembiokit som duger för 3000 får du inte inte ens utan tvn. Netonnet.se säljer mycket bra prylar för den som pririterar lågt pris framför absolut hifi kvaliteer.
För 4kkr får du en reciever och 6 högtalare som absolut duger.

Till det köper du en 32 Wide (inte från netonnet utan från philips eller dyl) sen börjar det roliga.....

Boris JR skrev:
Något hembiokit som duger för 3000 får du inte inte ens utan tvn. Netonnet.se säljer mycket bra prylar för den som pririterar lågt pris framför absolut hifi kvaliteer.
För 4kkr får du en reciever och 6 högtalare som absolut duger.

Till det köper du en 32 Wide (inte från netonnet utan från philips eller dyl) sen börjar det roliga.....

Näe, du har nog rätt. Netonnet's billigaste hemmabiopaket med tv går på 3690:-. Sen är det systemet kanske inte så bra att man kan sparka ut sin gamla stereo. Den i sig är inte så märkvärdig men det är två stora (60-70 cm höga) JAMO högtalare som kan trycka på rätt ok, inte så väldans bra men iaf så de funkar.
Nu när man ska köpa 5.1 syst. så vill kan ju kunna skicka stereon och spela allt på de nya, funkar 5 sånna där små högtalare bra att spela musik på? Man vill ju kunna dunka på rätt ok. Nu menar jag inte högt så grannhuset hör, men man ska väl iaf kunna spela så grannarna hör att det är hårdrock som bankar!?

32 wide verkar bra. Det får bli en klumpis, dom är bra men tunga. Hade inte tänkt att bära den så mkt iaf :)

Nå, summa summarum, brukar folk ersätta sina stora högtalare med sånna här små fyrkantiga högtalare?!

//Tondöva Mark

Mark skrev:
Näe, du har nog rätt. Netonnet's billigaste hemmabiopaket med tv går på 3690:-. Sen är det systemet kanske inte så bra att man kan sparka ut sin gamla stereo. Den i sig är inte så märkvärdig men det är två stora (60-70 cm höga) JAMO högtalare som kan trycka på rätt ok, inte så väldans bra men iaf så de funkar.
Nu när man ska köpa 5.1 syst. så vill kan ju kunna skicka stereon och spela allt på de nya, funkar 5 sånna där små högtalare bra att spela musik på? Man vill ju kunna dunka på rätt ok. Nu menar jag inte högt så grannhuset hör, men man ska väl iaf kunna spela så grannarna hör att det är hårdrock som bankar!?

32 wide verkar bra. Det får bli en klumpis, dom är bra men tunga. Hade inte tänkt att bära den så mkt iaf :)

Nå, summa summarum, brukar folk ersätta sina stora högtalare med sånna här små fyrkantiga högtalare?!

//Tondöva Mark

Det går nästan aldrig att jämföra småhögtalarna med de stora, därmed inte sagt att det låter sämre. Men du får mer ljud ur de större lådorna, men det är snuskigt klart och bra ljud ur de små. I sovrummet kör jag en setup med ett JBL-system som är små och dessa drivs av en marantz 5.1 receiver. Baslådan ger det där lilla extra som de små inte klarar av.
Vill du göra ett klipp :) Du kan få köpa min 32" panasonic (14 000ny) och mitt jbl-system ihop med marantzen (4000:- ny och högtalarpaketet ca 4000:- nytt) :D
Jag har bättre grejjer i källaren som ska upp i sovrummet när vi har flyttat och tv'n ska bytas ut mot plattare saker. Hatar CRT-tv numera när man har kollat på riktigt bra plasmor i butikerna. Sen är det fult :mad:

Dee_cati skrev:
Det går nästan aldrig att jämföra småhögtalarna med de stora, därmed inte sagt att det låter sämre. Men du får mer ljud ur de större lådorna, men det är snuskigt klart och bra ljud ur de små. I sovrummet kör jag en setup med ett JBL-system som är små och dessa drivs av en marantz 5.1 receiver. Baslådan ger det där lilla extra som de små inte klarar av.
Vill du göra ett klipp :) Du kan få köpa min 32" panasonic (14 000ny) och mitt jbl-system ihop med marantzen (4000:- ny och högtalarpaketet ca 4000:- nytt) :D
Jag har bättre grejjer i källaren som ska upp i sovrummet när vi har flyttat och tv'n ska bytas ut mot plattare saker. Hatar CRT-tv numera när man har kollat på riktigt bra plasmor i butikerna. Sen är det fult :mad:

Visst vill jag köpa det, men som du kanske förstått ska jag inte lägga några massor med tusen på detta inköp. Nöjjer du dig med 4500:- (eller kanske en splitterny minimoto med 8 hk (1:a pris) ) för allt så vill jag bara ha en lite mer specifierad lista på grejjerna.

/Öppen för förslag

Hur bra är Centrum tv-apparater som netonnet säljer för en spottstyvel?

Nån som provat dera relativt billiga hemmabio syst.?

Tänkte ge mig av o testa skiten snart så tips emottages tacksamt!

Har fått uppfattningen av att centrum är något du köper och skickar ut genom fönstret efter ett år.

Mark skrev:
Hur bra är Centrum tv-apparater som netonnet säljer för en spottstyvel?

Nån som provat dera relativt billiga hemmabio syst.?

Tänkte ge mig av o testa skiten snart så tips emottages tacksamt!
Min kompis har en centrum-TV. Den är långt ifrån bra, med mina kriterier på bild och ljud så hade jag hellre kört med en 14" för samma pengar.
Den TV:n suger på dom flesta punkterna.
Jag skulle mkt hellre kolla på begagnatmarknaden efter en vettig sony, philips eller panasonic.
Man kommer ner i samma pengar och får en TV som är ljusår bättre än centrum även om den beggade stått på dygnet runt hos ngn tv-narkoman.
Bara mina tankar och värderingar.
//Tobbe

Är det nåt lurenedrejeri eller bara en tillfällighet?

http://www.blocket.se/vi/7120459.htm?ca=15_s

6819690698.jpg

Mark skrev:
Är det nåt lurenedrejeri eller bara en tillfällighet?
:hihi Den var riktigt fin den :tummenupp
Det är nog menat som ett skämt skulle jag gissa, dock lär det nog skrämma bort en och annan köpare :D

För beggat, kolla runt på lite olika hifi och DVD-forum. Ofta säljs ju riktiga pärlor bort för att man skaffat värre prylar.
Vi vet ju alla hur andrahandsvärdet är på hemelektronik :gnissla :huvet
Men som alternativ till centrum och andra lowlowbudget, så finns det faktiskt rätt billiga märkesmaskiner. Skalade på finesser osv, en polare fick tag på en riktigt bra 32" wide CRT philips för 3800. Om jag nu inte minns fel på priset.
Detta var då på en ny maskin på en elektronikkedja.
Kolla runt lite på dom stora affärerna, man kan göra bra affärer på nätet, men det är inte omöjligt att göra riktigt bra klipp i vanliga stormarknader.

Sedan vad det gäller ljudet, jag är lite av den karraktären att antingen bra ljud eller inget ljud. Kass ljud stänger man av.
Jag fick faktiskt en Sharp hemmabio, en enkel variant med små satteliter och en sub. Den går loss på styvt 3500:- tror jag. Det är DVD inbyggt och ljudet var över förväntan!
Till film funkar den skitbra och har helt godkänt ljud faktiskt, inget audiofils dröm, men klart godkänt.
Till musik funkar den inte alls däremot, det låter fruktansvärt helt enkelt.
//Tobbe

Tidningen Hemmabio har sagt ganska mycket superlativ om detta paket.
Årets budget bomb, årets succe osv..

Kan scanna in testet och skicka på mailen om du vill..
Har inte hört det själv.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...