Bästa badet runt uppsala?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hej alla!
OK då är man ny i Uppsala. Blir att försöka fixa jobb inom kort men först lite semester! :tummenupp

Så bästa sättet är att fråga alla locals. Vilket är skönaste badet?
Letar nånstans där man kan hoppa lite, och inte nått familjeplace och långgrunt. Testade Björklinge idag. 437 människor trängdes på denna lila strand!! :huvet

Har jag tur hämtar jag min hoj innan hösten, som nu står i Piteå, då ska jag följa med på lite körningar!

Mvh Jonas
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Välkommen!

Problemet är att det finns för många människor här mot vad det finns badplatser. Detta innebär ju att stränderna blir chokade så fort solen tittar fram.

Testa Lännabadet om du vill hoppa. Det var väl en 10 år sedan jag var där, men då hade dom iaf ett hopptorn på ca 7 meter som funkade bra. Annars vet jag inte var det finns hopptorn? Fyrishov?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hopptornet finns kvar och utedass,dock ingen servering:tummenupp

//Duchess

Men jag tror jag va på Länna idag (Lotsjön). Men inget hopptorn men en liten kiosk! + en h-es massa folk ;)
Badet innan Länna är väl Fjällnora?

Aja det va skönt iaf! Fanns en flytbrygga att hopa ifrån iaf...
Imon blir det att upptäcka city :tummenupp +lelles....
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
De välkända baden runt (och i) stan är fullpackade när det är fint väder, men det finns en hel del småbad i diverse sjöar där man har utrymme att vända sig på - de flesta inte ens utmärkta på kartorna (ge mig en så pekar jag :) ). Annars kan jag rekommendera en tur till t.ex. Krutudden i Östhammar. Klart svalare i vattnet också om det är avkylning man är ute efter...
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Men jag tror jag va på Länna idag (Lotsjön). Men inget hopptorn men en liten kiosk! + en h-es massa folk ;)
Badet innan Länna är väl Fjällnora?

Aja det va skönt iaf! Fanns en flytbrygga att hopa ifrån iaf...
Imon blir det att upptäcka city :tummenupp +lelles....

Hopptornet är en lite längre bort på stigen,kiosk!?
Inte öppen på vardagar dock tror jag
Men det låter kanon ju!

//Duchess
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Last edited:

Robbi

Hellre ute o kör än sjunger i en kör...
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Malmö, Glueharbour
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Hm ja det va en liten kiosk, som var öppen. Jag antar att det var Lännabadet jag var på (höger när man kommit till länna, sen höger in på en ganska lång grusväg. Ganska stor parkering på gräsplätt.)
http://kartor.uppsala.se/SCRIPTS/hs...LATSER&frametype=0&layer=Badplatser&feature=1


Låter helt klart som Länna-badet i Lötsjön. Om du går stigen borta i vänstra hörnet längs med stranden så kommer du till en klippavsats där det e grymt att hoppa! Kanske blev lite mysko beskrivning...:confused: :va Haha.. Hoppas du fattar ändå. :)

Sen som du sa så ligger Fjällnora innan Länna. Eftersom jag bott på gården så känner jag till stället väl. Där finns oxå en flytbrygga med hopptorn. Om den finns kvar... Bor nu nere i Skåne o de händer tydligen en del i Uppsala även när inte jag bor kvar. :D
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Du kan dra ut till Wik också, nära stan o brukar va lite folk. Då får du bada i mälaren dessutom. Hammarskog kan man också bada, e på samma väg...nästan.
Säg till om du vill ha sällskap, grymt schyst att bada.:yoparty
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Hm ja det va en liten kiosk, som var öppen. Jag antar att det var Lännabadet jag var på (höger när man kommit till länna, sen höger in på en ganska lång grusväg. Ganska stor parkering på gräsplätt.)
http://kartor.uppsala.se/SCRIPTS/hs...LATSER&frametype=0&layer=Badplatser&feature=1
Jepp, det är "Borgis" (Borgardalen som badet heter).
Bodde där ute när jag var yngre och då var det ett toppenställe men på senare år har stadsborna hittat dit och invaderat stället. Ibland kan det vara så mycket folk så att den stora parkeringen inte räcker till utan bilarna står parkerade nästan längs med hela grusvägen :eek:

Mr Moody skrev:
Du kan dra ut till Wik också, nära stan o brukar va lite folk. Då får du bada i mälaren dessutom. Hammarskog kan man också bada, e på samma väg...nästan.
Säg till om du vill ha sällskap, grymt schyst att bada.

Vääldigt nära där jag bor så då kan man svänga förbi på en kopp kaffe! (om vi mot förmodan skulle råka vara hemma...)

Men fler och fler har hittat hit också så soliga dagar kan det vara mycket folk här och väldigt mycket barnfamiljer. 50-100 meter innan badplatsen finns en båtbrygga med ett litet hopptorn.
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Vääldigt nära där jag bor så då kan man svänga förbi på en kopp kaffe! (om vi mot förmodan skulle råka vara hemma...)

QUOTE]

Det låter ju helt perfekt...:tummenupp
Kan du inte pm ditt nummer så kan jag slå en pling när jag åker ur nästa gång
 

mattsen

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R
Jag vill rekommendera Berkingebadet. Mot Forsmark via Österbybruk. Helt ok ställe och dessutom en skön mc tur på ca 45 min. Där finns hopptorn och en helt otrolig rutchbana. En av de största i Sverige !! Servering och möjlighet till fiske i sjön.

Annars närmare stan är Wik slott ett bra ställe. Men bäst är från badbryggan på min båt mitt ute på Eklon !!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top