Bästa badet i norrort?

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Är det nån som kan tipsa om ett bad utan äckligt fågelbajs, utan grillande personer och alltför många skrikiga småbarn som kissar i vattnet?

Med rent vatten och schysst botten!?

Är man som jag uppvuxen i Tylösand så blir man lite kräsen när det gäller bad och jag har hittills inte hittat nåt riktigt bra i norra storstockholm?

Tips någon?

Last edited:
Grillande nysvenskar? Utveckla gärna varför du väljer att skriva "grillande nysvenskar" och inte grillande folk generellt.

För att jag är superrasist! Nej skämt åsido, men efter att ha tillbringat de senaste 20 åren på olika bad i Sollentuna o Väsby så kan jag rent statistiskt konstatera att 97, 3% av alla som grillar på stranden på dagtid inte är födda i sverige.

Blir jag bannad nu?

Men jag ber om ursäkt om nån kände sig kränkt och har ändrat min fråga nu.

Last edited:
Kanske bada på kvällen när bara 2,7% är där? ;) Tyckte bara det var onödigt att skriva nysvenskar då det är lika illa, oavsett om man är nysvensk eller inte, som grillar nära där man solbadar. Dock är vi eniga på punkten att man vill undvika "grillare" när man badar. :tummenupp

Är det nån som kan tipsa om ett bad utan äckligt fågelbajs, utan grillande personer och alltför många skrikiga småbarn som kissar i vattnet?

Med rent vatten och schysst botten!?

Är man som jag uppvuxen i Tylösand så blir man lite kräsen när det gäller bad och jag har hittills inte hittat nåt riktigt bra i norra storstockholm?

Tips någon?

Vilket var badet som vi svichade förbi på rakan under körningen den 27/6? Vet du vilket jag mena?

Lång raka, till höger var det en sjö med klipphällar. många parkerade bilar efter vägen. Efter den vägen var den sköna kurviga vägen innan vi kom in på den grusiga vägen....

Faan vet inte ens vart jag varit:confused:

Jag vet precis vad du menar.. Dock bara åkt förbi där men verkar vara ett nice ställe faktiskt funderar på att dra dit och bada nån dag... Men det verkar inte spec stort men kan ju vara trevligt för det...

Lång raka, till höger var det en sjö med klipphällar. många parkerade bilar efter vägen. Efter den vägen var den sköna kurviga vägen innan vi kom in på den grusiga vägen....

Faan vet inte ens vart jag varit:confused:

Aha där ja! Tänkte också på det ,men jag har inte heller en aning om hur jag hittar dit igen, men kan det ha varit vid Riala nånstans?

ehhh, nej:confused: var ungefär??

Om du åker från gottröra sen tar höger och åker södertjära vägen sen tar du vänster första höger framme vid T-korset sen åker du bort mot den där ny asfalterade vägen med massa grus på..
På väg till den vägen så har du ett bad på höger sida.. Brukar stå massa bilar på sidorna...
Du har garanterat åkt förbi där hur många gånger som helst.. Ganska lång rak väg med grustag på sidorna... Sen har du fotbollsplan precis innan du tar in höger in på den där ny asfalterade vägen med grus...

Ja, ett bra bad i norr vore najs att känna till. Ett utan barn en masse och utan gubbs som ligger och onanerar bredvid sina fruar.

Om du åker från gottröra sen tar höger och åker södertjära vägen sen tar du vänster första höger framme vid T-korset sen åker du bort mot den där ny asfalterade vägen med massa grus på..
På väg till den vägen så har du ett bad på höger sida.. Brukar stå massa bilar på sidorna...
Du har garanterat åkt förbi där hur många gånger som helst.. Ganska lång rak väg med grustag på sidorna... Sen har du fotbollsplan precis innan du tar in höger in på den där ny asfalterade vägen med grus...

Klockrent, du fattar precis vilket bad vi menade:tummenupp Tack.

Jaha när blire badtur då?

Snackar vi Kärsön och såna bad då eller?

Last edited:
Ett nudist bad borde väl ändå vara det bästa badet... Men vart hittar man ett sånt i norr? :va

Då kankske man hittar tillbax dit. För vägen innan detta var ganska skön.

Snälla du jag letar verkligen INTE efter ett bad med runkande gubbar med hängmage och slapptask... jag vill ha ett rent, fint, vackert, mysigt bad:tummenupp

Jaha men jag trodde att det var det som var vackert och mysigt..
Undra om vi har olika uppfattning om vad som är mysigt.. :va
Annars är ju sjudargårds badet här i sigtuna rätt så fint fast själv gillar jag mer att bada från nån liten båt brygga eller nåt där man kan blotta sig i fred! :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back