Bästa Anti-Virusprogrammet?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Hej hej.
Nu har mitt Anti-Virusprogram gått ut.
Tänkte då skaffa ett nytt, hade Norton och har funkat bra. DOCK ska väl det ta en hel del prestada?

Har vart inne på Panda, men inte bestämt mig än, tänkte då fråga er om ett enkelt, bra, gärna gratis anti-virusprogram.

MikkE skrev:
Hej hej.
Tänkte då skaffa ett nytt, hade Norton och har funkat bra. DOCK ska väl det ta en hel del prestada?

Har vart inne på Panda, men inte bestämt mig än, tänkte då fråga er om ett enkelt, bra, gärna gratis anti-virusprogram.

Jag använder AVAST som är gratis.

Har f-secure och panda (olika datorer).
Båda funkar bra men f-secure känns bäst, man får bra fakta om virusen och det uppdateras ofta samt lätt att använda.

edit: jämfört med norton är dom grymt bra, jag HATAR norton :argpådato

kasperskys antivirus bör väl räknas in bland de främsta på marknaden. Tog bort rootkit på min dator där en del andra applikationer gick bet.

MikkE skrev:
DOCK ska väl det ta en hel del prestada?.
Då har du nog för slö dator :rofl :hihi

Det är sant, norton har några xtra processer igång jämfört med andra, men detta är bara dom xtremaste fps bögarna som märker.......

Kan säga att Panda inte är ett skit att ha. Hade det innan jag formaterade datorn. Hade massa jävla virus som Panda in kunde ta bort. :gnissla

Men nu kör jag med Kaspersky's Antivirus. Aldrig haft några problem sedan dess. :)

Mikke

Jag rekommenderar starkt Zone Alarm Security Suite.
Inte så minnesätande som övriga "stora" märken och sköter om din dator på ett lysande sätt! Jag kör det och är HELnöjd!
www.zonelabs.com

JKay skrev:
Mikke

Jag rekommenderar starkt Zone Alarm Security Suite.
Inte så minnesätande som övriga "stora" märken och sköter om din dator på ett lysande sätt! Jag kör det och är HELnöjd!
www.zonelabs.com

zonelabs å pccillin bra kombination

norton äter ju prestanda.. å när de ansåg att jag inte va tillräckligt admin av min dator å vägra låta mig avinstallera de så fick jag allergiska reaktioner mot de progget

MikkE skrev:
Hej hej.

verkar vara den enda som använder norton. funkar alltid till 100% tillsammans med firewallen och updaterat windows. använder norton då de flesta andra anti virus programmet går bet på alla rootkits som för övrigt blir allt vanligare. har man updaterat windows och en bra brandvägg så räcker nog dock freeware anti virusen till om man ger fn i att klicka ja på alla mysko frågor som dyker upp.

Det som vi säljer absolut mest av är nod. Det ska enligt vad jag förstått vara det bästa.

eset.com

edit: tycker även det verkar vara det enda som kan ta bort virus också. Har haft norton och panda på min dator tidigare och jag har blivit så förbannad varenda gång jag fått virus då programmet bara säger: otur, nu har du fått virus och trots att jag är ett virusprogram så kan jag inte ta bort det. Tur man inte betalat för nått än för då hade jag blivit gudförbannad.

Last edited:
MDM skrev:
verkar vara den enda som använder norton. funkar alltid till 100% tillsammans med firewallen och updaterat windows. använder norton då de flesta andra anti virus programmet går bet på alla rootkits som för övrigt blir allt vanligare. har man updaterat windows och en bra brandvägg så räcker nog dock freeware anti virusen till om man ger fn i att klicka ja på alla mysko frågor som dyker upp.

HAR kört Norton och jag har numera en dator som inte lever ett liv som tuggummi i sirap, tack vare Zone Alarm....
Nu är ZASS inte ett gratis alternativ och högst kompetent att ta hand om dom virus/trojaner och maskar som jag hittills har fått skickat till mig.
Sen gäller det att lära sig hur sitt brandvägg/antivirus fungerar för att få inställningarna helt rätt.

Jag kör aldrig mera Norton. :3freak

Efter en tid blir datorn mer och mer ett sirapsträsk.
Löstes käckt och elegant med byte till eTrust....

Jag tycker ewido security & Kapersky är kanon..
Norton har jag oxå men mest som extra skydd..

så de vi alla kan komma överens om är att:

NORTON suger min rakade püng !!!

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen