Har några funderingar som behöver besvaras. Det är så att jag sitter och kikat lite på att köpa en hoj som man kan använda året runt och som klarar många mil utan att behöva byta massvis med grejjer. Och den ska vara hyffsat rapp och inte för slö. Billigt inköp (runt 50k) är ett krav, och det ska fungera att montera dubbdäck på den utan problem. Den ska alltså köras 12 månader om året så sporthoj eller dylikt fungerar inte 
Vad kör ni mcbud med och hur fungerar det? Jag har tänkt tanken på transalp men har fått för mig att de är hyffsat klumpiga? Jag är ju rätt liten och den kommer endast gå i stadstrafik så den ska ju inte vara för klumpig så man bli svett efter en timme.
Just ja, box där bak modell stor är också ett krav.
Så vilken är bäst, jag har inga egna erfarenheter av såna hojar förutom att jag har provkört plåtniklas hoj en gång i tiden men den var på tok för slö. Vet inte vad det var för hoj däremot

Vad kör ni mcbud med och hur fungerar det? Jag har tänkt tanken på transalp men har fått för mig att de är hyffsat klumpiga? Jag är ju rätt liten och den kommer endast gå i stadstrafik så den ska ju inte vara för klumpig så man bli svett efter en timme.
Just ja, box där bak modell stor är också ett krav.
Så vilken är bäst, jag har inga egna erfarenheter av såna hojar förutom att jag har provkört plåtniklas hoj en gång i tiden men den var på tok för slö. Vet inte vad det var för hoj däremot