Bästa 600 cc för mig?

ErrolNorstedt

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
none
Vilken är bästa SPORThojen i 600 cc-segmentet för lite längre turer(10-15 mil), bland årsmodellerna 98-01?
Är 187 cm och väger strax över 100 pannor.

R6? Zx6r? Gsxr?

Ös på med motiveringar!:)

Har en ZX6R 00' som passade mig bast av Suzuki,yamaha och Kawasaki..Har ej provat cbr av samma modell...jag ar 184cm och 88kg

Tja den e go å rymlig enligt mej jag har exakt samma mått som du. Den har en go motorkaraktär för touring med bra bottenmos, den e lättkörd som tusan också, man kör 50-60 mil på en dag utan större värk i rygg eller ändparti :P

Har en ZX6R 00' som passade mig bast av Suzuki,yamaha och Kawasaki..Har ej provat cbr av samma modell...jag ar 184cm och 88kg

Okej, ja den har jag sneglat en del på faktiskt. Hur är den att skjutsa på? (60kg flickvän)

Tja den e go å rymlig enligt mej jag har exakt samma mått som du. Den har en go motorkaraktär för touring med bra bottenmos, den e lättkörd som tusan också, man kör 50-60 mil på en dag utan större värk i rygg eller ändparti :P

Låter perfekt, dock så gillar jag utseendet på R6 och Zx6r mycket mer, och det väger tungt. Men tack för infon! / Tacksam

10-15 mil är ju ingenting.

Jag tyckte det blev stelt i ryggen på Gsxr 750-98. Vad kör du?

Last edited:
Jag kör en CBR F-sport - 02. Ett par cm kortare än dig och avsevärt lättare men för mig funkar den utmärkt att köra, även med 65kg passagerare. Har du sen bara "F" modellen sitter ju passageraren ännu bättre:) Blir inte speciellt trött i armarna heller. Jag brukar känna av det i rumpan efter ett tag (men jag har inte så mycket rumpa heller:P) så funderar på att köpa ett par "AirHawk"s:
http://www.airhawk.se/se/?page=MC
som ska ge tryckfördelning. Kostar visserligen tusenlappen men kanske inte så mycket att betala i mc köp sammanhang;)
Den är tyvärr strypt men går ändå bra, ända från botten (Kanske lite sakta med halv gas men va gör man?;)).

Kawasaki zx6r -98-99 är en bra hoj som passar lite längre personer, min bror är 1,93 och trivdes väldigt bra på den när han ägde en sån. Det var i nått BIKE-nr. förra året dom utsåg hojen till den bästa kompromissen mellan sportighet och touring och dessutom utan nån speciell svaghet. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT