Bästa 4T Enduro för motionär

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
efter att ägt en 250 ett tag bytte jag till en wr426f

Får man fråga varför du bytte?

Jag har själv en WR426F-02 som gått enormt mycket och hårt. Har kört i skogen, grusväg, isåka, crossbana, motard, gata i stan och fullgaspressat Västerås - Eskilstuna - Västerås. Den går inte att ha sönder verkar det som. :näsblod
Det som har hänt är att 5:ans drev i växellådan gick. Vanligt om man kör mycket gata med den, och nu har 3:ans drev tagit slut. Ställa ventiler och byta kolv?? :confused: Vad är det? Byta olja och tankar bensin gör man ju, men inget annat. :tummenupp
Lite tung och "hetsig" i skogen tycker jag, men över lag är det är MYCKET bra hoj!
 
Får man fråga varför du bytte ?

Jag gillar bottenvridet i 426 an den är grymt snäll och svarar grymt på alla varv och samtidigt det där rappa brunstiga klippet på topp.
Den är mer än vad jag klarar av men jag gillar det.

250 var mer lättkörd är den nog bättre och snabbare i endurospåret, men jag tycker 426 är mer allround.

Får man fråga varför du bytte?

. Har kört i skogen, grusväg, isåka, crossbana, motard, !

Nu är jag en riktig nybörjare men just det där som gör den mer allround.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top