Bästa 1000cc

S1000RR är nog det enda jag skulle byta nuvarande Gixxer 750 mot iaf.

Du mår nog bäst av att hålla dig till en hoj, och åka mer bana ändå. ;)
 
Eller så tar du en S1000RR. Den är bäst på allt :hihi

Bara kört den litegrann på provkörningsdagarna men verkar grüm på alla punkter förutom en.. kvaliten(?)

Motorads test publicerat Januari 2012:

2500 mil - Främre hjullager

2560 mil - Insugskam (garanti)

3183 mil - Kamkedjesträckare, båda bromsskivorna fram samt framfälgen - skivinfästningen inte helt plan.

3732 mil - Vajrarna till spjällen i avgassystemet, gasvajrarna fick bytas två ggr står det även dock oklart miltal (trodde det var elektroniskt på en sådan rymdraket)

3869 mil - Tändstift samt tändspolar

???? mil - Borttagning av klisterlapp från bandag = lacksläpp

4121 mil - Komplett avgassystem p.g.a. trasigt lager till avgasspjället - Ca 20 000:- exkl arbete

4128 mil - Styrlagren

Bara insugskammen nämns som garantiärende, oklart för det övriga. Oavsett om BMW kostar skjortan o femti i service eller ej så känns det kanske som lite väl många merkostnader... kanske.
 
Vad i helvete leder såna här trådar till? Rent generellt så har ju dom flesta trådskaparna redan sin favorit bland dom som är uppräknade.

:4skrika
 
S1000RR kan jag säga verkar ha blivit en riktig dussinhoj, kanske just för att den vinner så många tester i tidningar och dylikt... sen att den kommer med all tänkbar elektronik gör säkert inte valet svårare, ibland får man nästan känslan av att man måste påpeka att den faktiskt inte ha en anti-vurp-sensor. :gnissla

På våra kurser så ser man ett gäng sådana... i alla hastighetsgrupper... och i alla hastigheter.
Måste faktiskt säga, utan att det skall uppfattas som nedslående eller något, att det är lite roligt när man ser en deltagare på S1000RR som är "stoppkloss" i lugn grupp... absolut inget illa menat, kommer aldrig tala illa om någon som kör långsammare än andra, men det är lite komiskt med tanke på det pulver som finns i maskinen.

Bara kört den litegrann på provkörningsdagarna men verkar grüm på alla punkter förutom en.. kvaliten(?)

Motorads test publicerat Januari 2012:

2500 mil - Främre hjullager

2560 mil - Insugskam (garanti)

3183 mil - Kamkedjesträckare, båda bromsskivorna fram samt framfälgen - skivinfästningen inte helt plan.

3732 mil - Vajrarna till spjällen i avgassystemet, gasvajrarna fick bytas två ggr står det även dock oklart miltal (trodde det var elektroniskt på en sådan rymdraket)

3869 mil - Tändstift samt tändspolar

???? mil - Borttagning av klisterlapp från bandag = lacksläpp

4121 mil - Komplett avgassystem p.g.a. trasigt lager till avgasspjället - Ca 20 000:- exkl arbete

4128 mil - Styrlagren

Bara insugskammen nämns som garantiärende, oklart för det övriga. Oavsett om BMW kostar skjortan o femti i service eller ej så känns det kanske som lite väl många merkostnader... kanske.

Sen har jag för mig att det står i instruktionsboken att garantin inte gäller om den körs på bana också... eller om det är tävlingskör... :va
 
På våra kurser så ser man ett gäng sådana... i alla hastighetsgrupper... och i alla hastigheter.

Jo det är väl en eloge i sig, den är ruskigt lättkörd och förhållandevis liten och smidig så att de flesta känner sig bekväma bakom spakarna.. kanske för bekväm =0) Det jag blev mest paff över den lilla bit jag vråla runt var bromsarna, kunde nog lika gärna fladdrat över styret kunde jag :tummenupp

Hört lite vurprelaterade smeknamn på den genom åren från både bandagsarrangörer/instruktörer till annat löst folk. Tror jag själv såg två vurpor under 2010 med en sådan, ena minns jag klart och tydligt men kraschpuckarna gjorde jobbet så den klara sig faktiskt förvånansvärt bra. Inte helt otippat mumlade föraren/ägaren något om att den var inställd på fel "mode" eller motsvarande :tummenupp
 
Hört lite vurprelaterade smeknamn på den genom åren från både bandagsarrangörer/instruktörer till annat löst folk. Tror jag själv såg två vurpor under 2010 med en sådan, ena minns jag klart och tydligt men kraschpuckarna gjorde jobbet så den klara sig faktiskt förvånansvärt bra. Inte helt otippat mumlade föraren/ägaren något om att den var inställd på fel "mode" eller motsvarande :tummenupp

..det är ju faran med diverse hjälpsystem, har man övertro på dem, och tror man kommer undan med vad som helst, så blir man ju fort aegd.

Man får hoppas att beamer löst qualitätsproblemen, lite det som bromsar mitt suktande (och det faktum att jag inte löder ur 750n så mycket det går heller, och den är "gratis" att försäkra för mig), men hård hoj, det är det.

Förutom att den är skelögd. :3freak :hihi
 
Suzuki gsxr 1000 är den absolut bästa hojen på alla punkter, framförallt årsmodellerna 03-04.
Enda problemet är att endel tror att man är fattig för att man åker en lite äldre hoj, men det gör man ju bara eftersom den är BÄST !!!1!!!1ett1!!!!

:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:kär:kär:kär:kär:kär:rock:rock:rock
 
Har alltid haft uppfattningen att Yamaha är bäst på det där med att uppskatta sin pilot av de japanska märkena. Trevligast placering av knappar o spakar på styret och snyggt är det desutom. Man sitter bra och övrig design är i mina ögon snäppet bättre. Motorn i nya R1 har ett underbart motorljud som säkert skrämmer upp tjejerna vid macken bättre än när du börja tjata prestanda med dem :4skrika

Sen det du frågade om från början hittar du bäst i en Bike tidning där de testar alla och har massa diagram så du ser på hundradelens sekund vilken som är snabbast o bäst på vad.
 
Suzuki gsxr 1000 är den absolut bästa hojen

Du har helt rätt om man räknar antalet race- och mästerskapsvinster i nationella mästerskap, i Superbike såväl som Superstock. Då finns det inget som slår Suzukin. Om du tycker att detta betyder något, köp en Suzuki. Den kommer dock vare sig med Traction Control, Quickshifter eller ABS-bromsar, så du måste kunna köra hoj själv om du väljer en sådan.
 
Nog fan måste nån skriva "hur långt är ett snöre"

Tycker vi byter ut Sporthoj logan mot detta uttryck för det har sannerligen blivit stående, och fan vad jag hatar de
 
Fan ska du med en hoj till när du kan ha en BMW 330i, drar ju allt över 200.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top