Bäst på bio

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tjena!
Tänkte ta med mig damen ut på bio, har helt kommit av mig i den djungeln och tänkte därför förlita mig på den enorma kunskap som finns här.

Troja -ingen av oss är särskilt förtujusta i Sci Fi, typ sagorna.

Kill bill Vol. 2 -s kandal eller lika underhållande som Vol. 1?

You got served -Tjejen har gått på ballettakademin, den borde ju roa. Men stackars jag då? :4skrika

Den sista samurajen -våld och smisk till all ära, men är den bra?

Ingen av oss är rädd för hårda kommentarer och ett totalt oanständigt uppförande.

Kanske blir vi fler framför duken en så här regning kväll!?

//Mark, som sket i att arbeta inatt.

Mark skrev:
Tjena!
Tänkte ta med mig damen ut på bio, har helt kommit av mig i den djungeln och tänkte därför förlita mig på den enorma kunskap som finns här.

You got served -Tjejen har gått på ballettakademin, den borde ju roa. Men stackars jag då? :4skrika

Ingen av oss är rädd för hårda kommentarer och ett totalt oanständigt uppförande.

ni ska komma på fest hos WCX idag tycker jag:)

ja, det tycker jag med!

kan ju förfesta på bion o sen komma vältankad till eran stuga!

Tack för biotipset btw :tungan

Senaste jag var och såg var "Day after Tomorrow" och den var bra tycker jag. Det bästa med den är att det speglar vad som håller på att ske i verkligheten och man får sig en rejäl tankeställare.

ha så kul! :)

snowwhite skrev:
Senaste jag var och såg var "Day after Tomorrow" och den var bra tycker jag. Det bästa med den är att det speglar vad som håller på att ske i verkligheten och man får sig en rejäl tankeställare.

ha så kul! :)
Det var ju tydligen avslöjat att det inte finns några papper som styrker denna "sannhistorian"....
Visst, det kanske ligger en liten poäng i vad de förmedlar. Men den är nog grymt mycket förstorad. Plus att det bara är en teori...

Firefly skrev:
Det var ju tydligen avslöjat att det inte finns några papper som styrker denna "sannhistorian"....
Visst, det kanske ligger en liten poäng i vad de förmedlar. Men den är nog grymt mycket förstorad. Plus att det bara är en teori...
en teori?! det har hänt förut och KOMMER att hända igen! frågan är bara när och inte om!

Mark skrev:
Tjena!

Troja - ingen aning. Har inte sett den.
KB2 - sevärd, men inte lika mycket underhållningsvåld som KB1. Mer story med bakgrundsinblick och dialog, mindre våld. Stundtals långtråkig.
YGS - Inte sett.
DSS - Enligt mitt förmenande en mycket bra film. Men finns inte denna på DVD? Jag har i alla fall en DVDr av denna med svensk text på min FTP :)

Hmm...såg nu att DVDr-en av DSS är en amerikansk release (Replica) där en svensk release-grupp lagt till den svenska texten och att den "riktiga" SWESUBen släpps 20040721. Nåväl, detta blir mitt tips i alla fall. Lite Shogun över den, men som sagt, en väldigt sevärd film.

Firefly skrev:

jag kollade på en dokumentär om filmen och tydligen är det så att saker som händer i filmen kan hända i framtiden(inte inom en snar framtid men...)om vi fortsätter att behandla vår moder jord som vi gör. Detta kommer kanske inte att vara så drastiskt som i filmen på typ två månader men förr eller senare så händer sånt hemskt. Vissa bilder i filmen är ju från det verkliga livet...tyvärr

men en bra film är det.=)

snowwhite skrev:
jag kollade på en dokumentär om filmen och tydligen är det så att saker som händer i filmen kan hända i framtiden(inte inom en snar framtid men...)om vi fortsätter att behandla vår moder jord som vi gör. Detta kommer kanske inte att vara så drastiskt som i filmen på typ två månader men förr eller senare så händer sånt hemskt. Vissa bilder i filmen är ju från det verkliga livet...tyvärr

men en bra film är det.=)
Jo, självklart kommer det naturkatastrofer som följt till våra handlingar. Men alla saker i filmen kommer inte hända på så överraskande kort tid som i filmen... De trycker på sitt "verkliga scenario" för att få oss att tro att när som helst så kanske hela helvetet brakar loss...

Firefly skrev:
Jo, självklart kommer det naturkatastrofer som följt till våra handlingar. Men alla saker i filmen kommer inte hända på så överraskande kort tid som i filmen... De trycker på sitt "verkliga scenario" för att få oss att tro att när som helst så kanske hela helvetet brakar loss...

japp :) precis det jag skrev..

Ångest!

jahaja, nu vet jag inte om jag ska på bio eller till wcx-festen. deras lokal ligger ju bara nåra km bort.

+ nära, kul att lära känna folk, säkert nån fyllskalle som ska börna, de är underhållning man inte ska/vill missa, öl är gott, skulle behöva duscha och det gör man ju innan man går på fest, tjejen har erbjudit sig att köra hem - väl hemma hoppas jag på att få ta över rodret :banana

- öl blir jag ännu fetare av, bio kan man ju alltid gå på, imorrn är de herrmiddag men då kan ja inte supa - jobb på mån.

Tror de lutar åt wcx då...jo fan.

Blir vi flera hundra från hela landet som kommer o :fyllisar ?

snowwhite skrev:
japp :) precis det jag skrev..
jag vet. Men det var ett svart till nicke tzr125 egentligen. Råkade bara trycka på din svarsknapp och klickade i "citera inläggrutan" av gammal vana...

Mark skrev:
Tjena!Tänkte ta med mig damen ut på bio.
Troja, Kill Bill Vol. 2, You got served eller Den sista samurajen?
Har ni sett ettan så är de givna valet helt klart Kill Bill.
Minst lika bra som ettan och dessutom får man ju veta hur de går :tummenupp

Annars håller jag med Snowwhite angående Day after tomorrow.
Den är inte världens underverk filmmässigt sett men man börjar i alla fall tänka. Vilket till en början är bra nog :)

Nu efter jag sett den blir jag nojig som fan så fort de blir kallt och börjar regna :hihi

Mark skrev:
jahaja, nu vet jag inte om jag ska på bio eller till wcx-festen. deras lokal ligger ju bara nåra km bort.

+ nära, kul att lära känna folk, säkert nån fyllskalle som ska börna, de är underhållning man inte ska/vill missa, öl är gott, skulle behöva duscha och det gör man ju innan man går på fest, tjejen har erbjudit sig att köra hem - väl hemma hoppas jag på att få ta över rodret :banana

- öl blir jag ännu fetare av, bio kan man ju alltid gå på, imorrn är de herrmiddag men då kan ja inte supa - jobb på mån.

Tror de lutar åt wcx då...jo fan.

Blir vi flera hundra från hela landet som kommer o :fyllisar ?

Känner inte WCX killarna men dem är säkert jätte trevliga. Sen är det ju alltid rolig med fester och speciellt att träffa nytt folk.
Det blir nog en trevlig lördagkväll hur ni gör, ha så kul!

Ska du på bio med tjejen kann jag rekommendera förljande:

(Baserat på att tjejer gärna kollar på lättsamma filmer eftersom att det kan bli för jobbigt för dom att både läsa undertext, titta på själva filmen och samtidigt förstå handlingen.)

Och så kom Polly. - kul!
50 first dates. - skit ball!
Fullt hus. - Tja...
Starsky and Hutch. - klassiker!
Spökhuset. - Helt ok!

Om du kan stå ut med att förklara hela filmen för henne på vägen hem kan jag rekommendera följande:

Secret window. - Tänka. Tänka.. Tänka!
Beyond Borders. - Kan gå hem hos bruden...
Gothika. - Varning för dig med dåligt hjärta!
Monster. - Cool!

"Butterfly effect" tyckte jag va en ball film... Den borde vara på bio nu

edit: nästa helg i v-ås iaf... 27/6

Kill Bill 2 rekommenderar jag starkt! Den får en att se ettan på ett helt annat sätt, ett MÅSTE om du redan sett del 1. Det märks att det var tänkt att de skulle vara en stor film från början, de kompletterar varandra grymt bra! :yoparty

Mark skrev:
Tjena!

1. Troja är bra.
2. Kill Bill Vol 2 är inte alls lika bra som 1:an
3. You got server, Har bra musik men filmen är dålig.
4. Last Samurai är bra.

Annars kan jag rekommendera 50 first dates och Starsky and Hutch

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride