Bäst på bio idag?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Starwars och annat sc-fi lockar inte alls. Hellre rå, och brutal i stil med Snatch och Lock Stock.

Hur är filmen Gisslan (Hostage) med Bruce?

Är Kung Fu hustle överdriven som alla andra sparka-stjärtfilmer?

Layer cake - action, thriller verkar vara nåt för mig, men hur bra är den? (svårt att döma en film av fyra meningar på sf.se)

Hjääälp mig att få en bra kväll i biostolen utan att somna!

//Mark

(o, ja, har sökt efter liknande trådar men hur lätt att söka i OT då?!)

har noll koll på filmer men nya Batman rullen verkar kunna bli en hit (såg trailern nyss men glömde notera om den släppts eller inte).. mörk och hemsk och med christian bale i huvudroll.. han är cool!

a just det, en polare såg Sin city ganska nyligen med och han va helt lyrisk.. tydligen ganska rå, mörk och snyggtfilmad.. ingen aning om den går fortfarande dock??

Last edited:
Såg Star Wars i veckan, riktigt schysst rulle! Ska bara plöja igenom fyran, femman och sexan i veckan så man sett allt!

Ska iväg inom en timme och se Mr & Mrs Smith. :tummenupp

Gisslan

Har inte sett den själv men en polare rekommenderade den, enligt honom skulle den vara bra :banana

Mark skrev:
Är Kung Fu hustle överdriven som alla andra sparka-stjärtfilmer?

Ja, fast med självdistans och ironi/satir på alla andra sådanna filmer. Fantastiskt välgjord, bra manus och grymt skådespeleri, riktigt sköj film!

Själv ska jag se Mr & Mrs Smith ikväll.

Kay skrev:
Ja, fast med självdistans och ironi/satir på alla andra sådanna filmer. Fantastiskt välgjord, bra manus och grymt skådespeleri, riktigt sköj film!

Själv ska jag se Mr & Mrs Smith ikväll.

Ok, då är de kanske inte nån film för mig ändå. Jag har ju knappt sett karate kid så jag skulle inte fatta allt det "roliga".

Nu hänger de på Layer Cake eller Gisslan...får nog bli Layer Cake!

Kort resume kanske kan komma ikväll.

EDIT: bokade visst fel bio när jag fixade runt på sf.se. Ringde dom o tjatade lite med en trevlig stockholms- :tuttar . Blev till slut Mr & Mrs Smith. Ja, har lite bakisbeslutsamhetsångest :gnissla

Last edited:
be cool tyckte jag var bra..men lite mer komedi än action :tummenupp

Gisslan var rätt ok.....
Såg Sideways i fredags, en trevlig och lite udda film. Sevärd.

Mr. & Mrs. Smith var helt duglig! Hade dock hellre lagt pengarna på Fantastiv four eller The hitchhikers guide to the galaxy.

Hostage är bra. Fast inte jättebra.

Unleashed är mycket bättre! Inte så mycket fighting som man först kan tro ,den har en bra story också. En av favoriterna just nu.

Kung Fu Hustle är väldigt överdriven. Lite teknad film-överdriven. Fast det är ju det som är grejen med filmen, plus att den flirtar med de gamla hong kong-filmerna. Mycket slap-stick humor :) Helt klart en bra film men så gillar jag gamla hong kong-filmer också!

Hitchhikers guide to the galaxy tycker jag var lite väl platt. Jag gillar böckerna och hade inte förväntat mig så mycket av filmen, men jag förväntade mig bra mycket mer än det här. Hoppas dock ändå på en fortsättning... :)

Last edited:
Finns ingen anledning att klaga på Star Wars. Episod III har allt: kärlek, action, bra manus och skådisar (tro det eller ej) och dessutom slipper man allt det glättiga från de tidigare filmerna. Inte ett enda klämkäckt skämt, tvärtom är det härligt ondskefullt och dystert: barn som blir brutalt mördade, folk skjuts i ryggen av sina vänner och mot slutet får man se en svårt brännskadad huvudperson som precis fått benen avhuggna krypa omkring i total smärta. För grabbarna som behöver något extra argument: Natalie Portman. Tjejerna behöver inget argument. De har redan koll på desiringhayden.net, där det ser ut så här:

Bifogat

• snyggehayden.jpg
    snyggehayden.jpg
    13.2 KB · Visningar: 64
Tyckte faktist Star Wars III var lite seg i mellanåt. Sen var det vissa saker jag störde mig på som när Wookkeisarna(stava?) kom farandes i lianer och låter som Tarzan :3freak var lite mer sånna saker som dom kunde ha skippat, tycker det blir mer en barn film när det är sånna saker med. Annars var den bra, den bästa av dom 3 nya filmerna helt klart.

Macho Woman skrev:
Finns ingen anledning att klaga på Star Wars. Episod III har allt: kärlek, action, bra manus och skådisar (tro det eller ej) och dessutom slipper man allt det glättiga från de tidigare filmerna. Inte ett enda klämkäckt skämt, tvärtom är det härligt ondskefullt och dystert: barn som blir brutalt mördade, folk skjuts i ryggen av sina vänner och mot slutet får man se en svårt brännskadad huvudperson som precis fått benen avhuggna krypa omkring i total smärta. För grabbarna som behöver något extra argument: Natalie Portman. Tjejerna behöver inget argument. De har redan koll på desiringhayden.net, där det ser ut så här:

Haha, är du seriös? Episod III innehöll otroligt mycket riktigt riktigt uselt skådespel. Tillexempel Darth Vaders NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! Eller varenda gång som Obi-wan säger nån fräck oneliner så låter det otroligt dumt. Jag tyckte den var ganska sevärd trots att jag hoppades att den skulle vara mörkare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman