Bäst hojtidning?

Tycker att "Motorrad" är klart bäst av de allmängiltliga publikationerna.
Men MCM är bäst ändå.

Har surfat en del på MCM:s sida och tycker de gör grymma test. Blir att leta på en sådan prenumeration om det ska bli något.

Edit: Aha, inte MCN utan MCM.

Vilken är den bästa hojtidningen av alla, inte bara svenska?
Jag vill läsa mycket om de nyaste och grymaste sporthojarna + lite kola byggen.

Last edited:
Bike. Enda tidningen där det känns kul med motorcyklar. Men det kanske man inte får säga här? ;-)

Gillade 5000 mil i motorad men resten av tidningen är ett sömnpiller. Zzzzzzzzz...

Har surfat en del på MCM:s sida och tycker de gör grymma test. Blir att leta på en sådan prenumeration om det ska bli något.

Edit: Aha, inte MCN utan MCM.

Vilken är den bästa hojtidningen av alla, inte bara svenska?
Jag vill läsa mycket om de nyaste och grymaste sporthojarna + lite kola byggen.

Då blir du nog ganska besviken om du tar en prenumeration på MCM...
MC-nytt och Allt om MC tycker jag är oerhört andefattiga.
"Felet" med Motrrad är att den i grunden är inriktad på Düska kalenderbitare.
Man skall ha statistik på allt.
Sånt man gillade som tonåring - "Finns ju FAKTA på vilken hoj som är bäst!"

Gillar dock tidningen.
Konstigt att jag gillar MCM mer, som sällan uppger ens effekten på hojarna och även seriösa tester kryddas med högst personliga åsikter och tyckanden.
Själ.

Tycker att svenska mctidningar i allmänhet är rikitgt usla, finns sjukt mycket bättre engelska tidningar på pressbyrån eller press stop.
Superbike, fast bikes eller preformance bikes rekommenderas.

Det skriver jag under på! Kan man bara bortse från alla moore liknande uttalanden så är de tidningarna helt överlägsna då de är helt SH inriktade!

Motorrad.

Precis som nån skriver ovanför finns det mer att läsa som intresserar mig. Dessutom fyller inte Motorrad minst 10% av tidningen med annonser som Bike & Co gör. Motorrad verkar dessutom ha en fungerande korrekturläsare då det inte kryllar av felstavningar, syftningsfel eller allmänna slanguttryck hela tiden som i MC-Nytt och Bike.

Last edited:
Motorad har verkligen förbättrats märkte jag nu. Artiklarna är välskrivna och innehåller de fakta jag är intresserad av och den är bred utan att förlora sig i ytlighet. Det märks att den är skriven av riktiga entusiaster. En utmärkt artikel om nya ER-6 , 5000-milatester, Jan Leeks alltid lika trevliga krönikor där man kan läsa en hel del mellan raderna. ( Att en modern BMW är väldigt väldigt bra..men lite..trist?) Eller ett resereportage från Norge , som genomförts på ett par gamla MotoGuzzi :)

När Bike ska testa en sporthoj är det alltid samma varvtidsonani och torra alltför lika fakta om de japanska fyra, och ska de testa en 'glidare' pratar de bara om 'fett ljud' och annat hjärndött. Från Bike hittar vi sedan fruktansvädra Allt om MC ett bra snäpp under. Den tidningen känns som ett utskick från vägverket, inslaget i ett allväderställ...urk.

Sämsta tidningen jag köpt någonsin var 'Big Twin' eller nå´t. Den hade en tuff sportster på framsidan men var helt hjärndöd. Inte konstigt HD har dåligt rykte..:rolleyes:

har svårt att säga vilken tidning jag tycker är bäst. som någon annan sa här innan så skiljer det från nummer till nummer vilken som känns bäst.

men en sak vet jag i alla fall, motorads 5000 milatester tycker jag är väldigt intressanta och kul att läsa. det är något jag saknat i andra tidningar.

Men herregud vilken fråga, är du en till sån där som vänder kappan efter vinden?
Är det du eller jag/vi som ska prenumerera, ta den som DU tycker är bra!!!:confused:

Bike! Motorrad, dom nummer jag läst iaf känns som en lite mer vuxen tidning. Men jag gillar bike bättre. Dock tycker även jag att 5000mila testen i Motorrad är mycket bra. Allt om Mc o McNytt.... njae

Tja, sedan tråden startades har ju minst en av dom föreslagna tidningarna gått i graven, så jag tror nog att trådstartaren har hunnit bestämma sig.

Jag köper lösnummer av Classic MC när det är roliga hojar/reportage i den.

Nu senast var det om gubben som startade Aerosvets, det var roligt att läsa...

Jag är helnöjd prenumerant på Classic Bike, passar mig som handsken med alla skitsnygga foton och bra reportage om äldre klassiska räserhojar. Kan rekommenderas varmt.

Även jag är rätt nöjd prenumerant på Classic Bike. Enormt bra foton och levande artiklar. Kan kännas lite väl intern dock..för oss som inte körde racing på 70-talet och köpte grejer av Bosse Rindar..:tungan

Motorcycle Mechanics är trevlig oxå..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...