Bäst däck för asfalt/grus på 17" hjul?

Har kört drygt 2000 mil på Michelin Anakee Adventure. Kör ganska aktivt och nästan bara asfalt. Har kört drygt 1000 mil innan byte och då har de inte varit helt slut. Fantastiskt grepp och känsla för att vara ett 80/20 däck. Klart bästa ADV däck jag provat. I tester får det bra omdömen på grus, och folk jag pratat med, som kan och kör mycket grus, gillar det. Enda minus är att det "sjunger" i vissa farter.

Då blir det nog anakee adv till sommaren. har helt okej däck på nu för min körning men till sommaren kommer det bli mer grus och säkert dags för byte ändå. Har avon trailrider på som är standard på 790s. Riktigt fint däck dock för landsvägstouring.

Har kört drygt 2000 mil på Michelin Anakee Adventure. Kör ganska aktivt och nästan bara asfalt. Har kört drygt 1000 mil innan byte och då har de inte varit helt slut. Fantastiskt grepp och känsla för att vara ett 80/20 däck. Klart bästa ADV däck jag provat. I tester får det bra omdömen på grus, och folk jag pratat med, som kan och kör mycket grus, gillar det. Enda minus är att det "sjunger" i vissa farter.

Roligt att vi har kommit till samma slutsats :) Jag var lite orolig att mitt bakdäck skulle hålla första Norge resan i somras eftersom jag skulle köra till Tyskland 2 dagar innan så jag beställde 2st Anakee Avd. Men det första däcket höll för två Norgeresor och resten av säsongen, blev riktigt förvånad.

Jag hann köra ca. 800 mil, och då började det bli dags att byta bak. Fram hade säkert räckt ytterligare 2-300 mil, gissningsvis. Upplevde inga problem med ljud eller vibrationer. Kör dock alltid med öronproppar, så jag vet inte om jag är rätt person att bedöma ljudnivån :)

Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...