Bärbar dator (Laptop) sökes, gärna Acer.

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Som sagt är på jakt efter en bärbar dator av nyare modell gärna lätt begagnad.
Vad skall man ha för något.

Mina krav är:

Minst 512 i ram.

Trådlös nätverks kompatibel.

DVD spelare/brännare.

Snygg design.

Så vad skall jag kika efter för något?

Hilfe.:tummenupp

It butiken i eksjö brukar sälja bra bärbara datorer..Du får en 3.2ghz ,1024ram.ati 256mb grafikkort,17 tums skärm,120gb hårddisk för 10000 kr.Funderar på att köpa en sådan....Dom brukar annonsera på blocket.....

Mitt tips är att inte köpa en 17 tummare, för dom blir helt enkelt inte bärbara.
Försök hitta en som väger max 2,5 kg annars blir dom bara jobbiga.

Küngen skrev:
2362106 Mitt tips är att inte köpa en 17 tummare, för dom blir helt enkelt inte bärbara.
Försök hitta en som väger max 2,5 kg annars blir dom bara jobbiga.

Berå lite på vad man ska ha den till,men denna 17tummare väger 4.5 kg rätt bra tung........

leo122 skrev:
2362094 It butiken i eksjö brukar sälja bra bärbara datorer..Du får en 3.2ghz ,1024ram.ati 256mb grafikkort,17 tums skärm,120gb hårddisk för 10000 kr.Funderar på att köpa en sådan....Dom brukar annonsera på blocket.....

Det är väl ingen "bärbar om den är så stor och tung. Laptops i den storleken/prestandan brukar väl kallas för Desktop Replacements och ses väl snarare som smidiga stationära än bärbara.. Med en sådan processor lär ju batteritiden vara bedrövlig.

Med en sådan processor lär ju batteritiden vara bedrövlig.[/QUOTE]

2 tim brukar batteriet räcka.Känner en som har en sådan dator,perfekt att ha jämte soffan eller liknanade då den är ljudlös..Ska man springa runt med den är den helt värdelös..............

leo122 skrev:
2 tim brukar batteriet räcka.Känner en som har en sådan dator,perfekt att ha jämte soffan eller liknanade då den är ljudlös..Ska man springa runt med den är den helt värdelös..............

Precis min poäng. Den är ett smidigt alternativ till en stationär dator men oduglig som bärbar.

Jag har själv en sådan istället för stationär. Smidig i hemmet men värdelös som bärbar då den mer eller mindre kräver en pirra och bärbar generator.
2790.jpg

Hmm
Här är väl den ultimata bärbara burken :D
15" och kör både OSX & XP om man vill.
indextop20060516.png

McB skrev:
2363178 http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092858

En sådan, med ett minimum av skiljaktigheter, får jag nästa vecka. Kan återkomma med recension.

Säkert en väldigt bra dator, dock så vet jag att jag inte skulle utnyttja den datorns prestanda till fullo.
Därav så väljer jag att sikta in mig på något enklare/billigare alternativ, dessutom borde IBM:s designavdelning avgå med omedelbar verkan, då deras design inte ändrats det minsta sedan ungefär senhösten 1984 .....................

Jag vill ha en "snygg" dator till surfande (trådlöst förstås), brännande av DVD:er och musik samt lite allmänt lekande.

Rocky skrev:
2363207 Säkert en väldigt bra dator, dock så vet jag att jag inte skulle utnyttja den datorns prestanda till fullo.
Därav så väljer jag att sikta in mig på något enklare/billigare alternativ, dessutom borde IBM:s designavdelning avgå med omedelbar verkan, då deras design inte ändrats det minsta sedan ungefär senhösten 1984 .....................

Jag vill ha en "snygg" dator till surfande (trådlöst förstås), brännande av DVD:er och musik samt lite allmänt lekande.

Det är inte en IBM, det är en Lenovo. Men angående designen så håller jag med dig, lite snajsigare kunde det vara. Men prestandan... Blir blött i byxan.

Försök att undvika Celeron processorer. Bra på pappret men mindre bra i praktiken. Annars var det en fin dator! Är själv på jakt efter något runt ca 10000,-.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT