Bära fluourescerande reflexväst

Henning! skrev:
2409869 Jag reflekterade bara över detta inlägg. Klart faan vuxna har bättre trafiksinne än förskolebarn!

Men illa är om de som har väst tror att alla ser dom...
Det var det jag menade. Inget annat.

/H
Håller med till fullo! :)
Men med tanke på vad man ser i trafiken så vette fan om alla har stenkoll...
Många vuxna med cykelhjälm verkar ju tro att dom är odödliga tex :huvet

Å tack för västen, jag heter nämligen Johan ;)

Senetrec skrev:
2409659 Ur Nerikes Allehanda 2006-08-26

"Och nu har samtliga aktörer i länet, motorcykelklubbar, trafikpolisen, Bilprovningen, trafikskolor och handeln, presenterat sin avsiktsförklaring för en säkrare motorcykeltrafik i Örebro län.
Synbarheten och riskmedvetandet kommer högst upp på listan hos de flesta aktörer.
– Vi måste öka vår synbarhet för att andra trafikanter ska upptäcka oss i trafiken, säger exempelvis Mats Linderoth från Sveriges Motorcyklister Centralorganisations lokala aktörer i Örebro och vill verka för att fler mc-förare bär en fluourescerande reflexväst."

- Jaha...väntar med spänning på nästa brillianta förslag, hmm...

Ähumm.. har faktiskt haft en lättviktsreflexväst i tankväskan vid långkörningar både inom och utom landet. Började utomlands där det var lag på att ha en sådan väst med sig. Använder den dock inte vid körning utan är tänkt att tas på om det händer något (har ju ingen varningstriangel med :-)

knutten10 skrev:
2409852 Jag tycker som dom flesta verkar göra i den här tråden. Du verkar vara den som ska ändrar inställning eller själv komma med ett Briljant förslag som du själv lägger fram det. Jag ser själv gärna att det kommer att bli ett mode på att ha sjysta fluorecerande färger högre upp typ från bröstet,armarna och axlarna på Skinnstället. Jag själv ser det som en mognad och ett ansvars tagande för sig själv och även andra som kan bli inblandade i en olycka om inte annat.

Då får vi hoppas på att vi som kör Mc med taget körkort har bättre tanke verksamhet än små barn i dagis/förskoleåldern eller..... Om inte så ska den inte vara ute i trafiken och rulla.

Vadå ändra inställning !?
Vill bara inte bli tvingad att bära något som jag annars skulle avstå från. Ser helst inte att det blir en lag på detta. Om du vill bära fluourescerande reflexväst så varsågod !

BostonGurka skrev:
2409868 Relflexväst är säkert bra, men jag tror att en sån här skulle göra
medtrafikanterna ännu mer observanta:
http://www.polisen.se/inter/mediacache//4347/29636/motorcyk300dpi.jpg

En liten skäggig gubbe ? :va ( :hihi ) Han måste vara finne - kniv i stöveln...

Nej, men helt allvarligt så skulle en sådan dress ge viss uppmärksamhet. Jag hade tidigare reflexväst när jag körde mycket inne i stan (Uppsala) efter en olycka där jag blev påkörd. Det fungerade bra och i kombination med svart goretex var det många som trodde det var polisen som var ute och for fram.

Hoztic skrev:
2410549 Håller med till fullo! :)
Men med tanke på vad man ser i trafiken så vette fan om alla har stenkoll...
Många vuxna med cykelhjälm verkar ju tro att dom är odödliga tex :huvet

Å tack för västen, jag heter nämligen Johan ;)

HAHAH! :) Då så, Johan, akta dig nu i trafiken! *Röst som en spånig förskolefröken* ;)

/H

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...