Bänkrummet på gång

Bilderna på tavlans minneskort är orsaken att jag kommer gå omkring med ribba i en vecka.
Du kan du !:tummenupp
 
Ronnys vurpa i lite större format @ http://yfrog.com/03ronnyvurpar20050724j
ronnyvurpar20050724.jpg
 
Det gör ju nästan ont att se den där...
Så fin och oförstörd hoj som en tusendel senare går i backen och skrapas sönder.. :gråta

Ja just ja... Hoppas det gick bra för föraren också då... :hihi
 
Det gör ju nästan ont att se den där...
Så fin och oförstörd hoj som en tusendel senare går i backen och skrapas sönder.. :gråta
Landningen var otäck, jag fick en del av kåpan som "souvenir".

Det där var ett riktigt tråkigt år med uppåt 6-7 klotningar på strippar i Sverige och jag tror två dragbike-olyckor i Finland.

Ja just ja... Hoppas det gick bra för föraren också då... :hihi
Inte mycket att lägga en smiley på, jag vet att minst en av olycks-chaufförerna fortfarande dras med ryggbesvär efter den säsongen.
 
Ronny på Säve

Ronny på Säve!
Jag såg ett foto som var taget några tiondelar senare, det rök från skosulorna på det fotot.
Björn
 
Landningen var otäck, jag fick en del av kåpan som "souvenir".

Det där var ett riktigt tråkigt år med uppåt 6-7 klotningar på strippar i Sverige och jag tror två dragbike-olyckor i Finland.

Inte mycket att lägga en smiley på, jag vet att minst en av olycks-chaufförerna fortfarande dras med ryggbesvär efter den säsongen.

njae.. smileyen var nog snarare för att första konstaterandet/tanken var hojen, den andra var föraren..

annorunda souvenir...
 
njae.. smileyen var nog snarare för att första konstaterandet/tanken var hojen, den andra var föraren..

annorunda souvenir...
Ingen fara, det var inget menat mot budbäraren, det var bara en reflektion över att det inte alltid går så bra som det ser ut. Oftast är det tvärtom och det är ju bra.

"souveniren", jo, minst sagt udda. Det var det sista man tänkte på men Ronny är ju sällan ledsen, han satte ett snöre i en karossbit, signerade den och lämnade över den till speakern som en överraskning vid ett senare tillfälle.

"8.39 290" står det, svindlande tid och hastighet för ett par år sedan. Men står sig rätt bra även idag.

Sorry till Andersson för off-topic...
 

Bifogat

  • RonnyN.jpg
    RonnyN.jpg
    32.3 KB · Visningar: 174
Last edited:
Har du fått till reglering så du kan hålla ett visst varvtal och så? Jag hörde att du värmer poolen med bromsvärme :lol
 
Har du fått till reglering så du kan hålla ett visst varvtal och så? Jag hörde att du värmer poolen med bromsvärme :lol



Näää, Inge vinterbada:D

Faktiskt så har skivbromsarna funkat över förväntan

Det går att jaga statiska lastlägen i låg och mellanlast på vanliga dödliga hojar

(powercommandermapning)

Studiebesök??:)
 
Näää, Inge vinterbada:D

Faktiskt så har skivbromsarna funkat över förväntan

Det går att jaga statiska lastlägen i låg och mellanlast på vanliga dödliga hojar

(powercommandermapning)

Studiebesök??:)

Men hur länge kan du ligga och bromsa t.ex. 50 hästar innan de börjar fejda då? :va Fast det kanske inte är så stort problem som jag tänker mig om man kyler lite. Men det är ju typ 35 kW? Med lite rördragning behöver du aldrig mer skotta snö :D

Jag tittar gärna förbi nån kväll! Den här veckan?
 
Men hur länge kan du ligga och bromsa t.ex. 50 hästar innan de börjar fejda då? :va Fast det kanske inte är så stort problem som jag tänker mig om man kyler lite. Men det är ju typ 35 kW? Med lite rördragning behöver du aldrig mer skotta snö :D

Jag tittar gärna förbi nån kväll! Den här veckan?


De går bra de
 
men du behöver väl inte bromsa mer än tiden det tar att hitta rätt trottelposition, sedan köra ett svep eller hur brukar du göra?
 
men du behöver väl inte bromsa mer än tiden det tar att hitta rätt trottelposition, sedan köra ett svep eller hur brukar du göra?


Vissa dellastpositioner är superkänsliga och behöver stabiliseras genom att hålla på bromsen några sekunder

I powercommandermiljön är det inte ovanligt med +10 i en cell och -5 i nästa

Ändrar man i fel lastcell så blir det galet
 
hur fungera det med dom längsgående spåren du svarvade i rullen, några problem med hjulspinn?
Skulle du gjort annorlunda om du gjorde ny rulle idag?
 
hur fungera det med dom längsgående spåren du svarvade i rullen, några problem med hjulspinn?
Skulle du gjort annorlunda om du gjorde ny rulle idag?

ALDRIG

Funkar utomordentligt

Sliter Mycket mindre däck än lettrad rulle men med minst samma grepp
om inte bättre
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top