Bänkning

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
En undran angående bänkning. Eftersom snacket med polarna efter ett gäng öl till slut brukar handla om HK oavsett motorcykel.

Till min undran: Har ni erfarenhet av att ha bänkat cykeln i olika bänkar med olika resultat men med samma grejer. Dvs skiljer sig mätningen på antalet HK?

Badger skrev:
En undran angående bänkning. Eftersom snacket med polarna efter ett gäng öl till slut brukar handla om HK oavsett motorcykel.

Till min undran: Har ni erfarenhet av att ha bänkat cykeln i olika bänkar med olika resultat men med samma grejer. Dvs skiljer sig mätningen på antalet HK?

En kompis bänkade sin GSX1400 samma dag i 2olika bänkar, EMP´s Dynojetbänk och MCXpress MJPbänk med endast någon enstaka hk´s skillnad.

Jag har bänkat min gammelgixxer hos Schneiders i Lapplands väsby och fått 112,5 (eller 112,6) på bakhjulet. I exakt samma omoddade variant fick jag 115,3 hos Henning. Skiljde en månad och lite kedjevax på dom mätningarna..... :)

Jo, olika bänkar ger olika resultat även väder inverkar, därför kan man egentligen inte säga så mycket om skillnader på en hoj om man inte mäter i smma bänk vid ungefär samma förhållanden.
Men någolunda går det väl det lär ju inte skilja 50hk:lol

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...