Bänkning?

Nicklas_yamaha

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha DT125R. Sålde min TZR 125 i höstas
Jag har inget papper på motoreffekten till min 125:a
Och på besiktningen är det inte säkert att de släpper igenom mig om jag inte kan visa det pappret..
Så om man bänkar hojjen, duger då det pappret man får då på effekten, på besiktningen...???

I så fall ungefär hur mkt kostar bänkningen
om de inte behöver justera nått på hojjen??

Mvh // Nicke

Nicklas_yamaha skrev:
Jag har inget papper på motoreffekten till min 125:a
Och på besiktningen är det inte säkert att de släpper igenom mig om jag inte kan visa det pappret..
Så om man bänkar hojjen, duger då det pappret man får då på effekten, på besiktningen...???

I så fall ungefär hur mkt kostar bänkningen
om de inte behöver justera nått på hojjen??

Mvh // Nicke

Är den registrerad på 11kW?

Bänkning kostar ca 500 spänn (från 350 till 700kr)

Om din hoj tidigare är reggad som 11kw behöver du inte ha några papper över huvud taget med dig.

Det är vid Typbesiktning som man måste ha med sig ett intyg på strypningen.'

Men som sagt, är hojen tidigare typbesiktigad med 11kw finns redan dessa uppgifter i deras dator.

Okej.. Joo den är registrerad som 11kw..
Men sist jag var på besiktning med min förra hoj.. En TZR då saknade jag papper på effekten till den med..
Besiktningsmannen var tveksam.. men släppte genom mig ändå..
Så därför är jag lite tveksam.. :tungan

Nicklas_yamaha skrev:
Okej.. Joo den är registrerad som 11kw..
Men sist jag var på besiktning med min förra hoj.. En TZR då saknade jag papper på effekten till den med..
Besiktningsmannen var tveksam.. men släppte genom mig ändå..
Så därför är jag lite tveksam.. :tungan

Du ska komma igenom om den är reggad på 11kW . Det bara är så .

Okej..
Tack för alla svaren..
Får la hoppas att allt annat går bra på besiktningen då.. :rolleyes:

JAg hade också problem med detdär då jag enbart hade hojen nerdrevad. :3freak . Då tjabbade han om effekt hit och dit. Var rätt nervös på om den skulle gå igenom eller inte

spectre skrev:
om det inte är nått fuffens med din hoj, stulen osv. varför beställer du inte nya papper på den på www.vv.se ?

Jag har redan alla papper på den förutom på de där speciela om motoreffekten som han snackade om på förra besikningen..
Det står ju 11kw på papprena men det duger tydligen inte.. :brinnerup

Nicklas_yamaha skrev:
Jag har redan alla papper på den förutom på de där speciela om motoreffekten som han snackade om på förra besikningen..
Det står ju 11kw på papprena men det duger tydligen inte.. :brinnerup

ok men om det står 11kw i papprena så ska väl han skita i det? det är ju hojen han ska besikta inte hur många kw din hoj är på..

spectre skrev:
ok men om det står 11kw i papprena så ska väl han skita i det? det är ju hojen han ska besikta inte hur många kw din hoj är på..

Mmmm vet.. Det är lite sjukt.. Men men får la se hur det går.. :gnissla

philsson skrev:
JAg hade också problem med detdär då jag enbart hade hojen nerdrevad. :3freak . Då tjabbade han om effekt hit och dit. Var rätt nervös på om den skulle gå igenom eller inte

Va!!.. hehe det var ju överdrivet löjligt av besiktningsmannen.. Aja vissa är ju sånna.. :3freak

Nicklas_yamaha skrev:
Va!!.. hehe det var ju överdrivet löjligt av besiktningsmannen.. Aja vissa är ju sånna.. :3freak
Jo vissa är lite överkännsliga.. han ville verkligne inte släppa det.

Går den inte igenom så åk till närmsta stad och besiktiga den där, svårare är det inte

Jag övningskörde in en Oldsmobile Cutlass en gång (okej det hörde inte hit men det var jävligt ballt) som var i toppskick, inte ett enda fel, det var vi säkra på, då börjar besiktningensmannen och tjabba om någon glapp i styrlederna, vilket givetvis inte fanns .

Vi kom dit några dagar efter och bilen rullade igenom prickfritt - MEN ! Vi hade inte bytt styrlederna, vi visste att det inte var något fel men den där killen klarade inte av att släppa igenom en så fin bil prickfritt .

Tycker synd om de ...

agneman skrev:
Jag övningskörde in en Oldsmobile Cutlass en gång (okej det hörde inte hit men det var jävligt ballt) som var i toppskick, inte ett enda fel, det var vi säkra på, då börjar besiktningensmannen och tjabba om någon glapp i styrlederna, vilket givetvis inte fanns .

Vi kom dit några dagar efter och bilen rullade igenom prickfritt - MEN ! Vi hade inte bytt styrlederna, vi visste att det inte var något fel men den där killen klarade inte av att släppa igenom en så fin bil prickfritt .

Tycker synd om de ...
sånt är grymt oschysst!.. eller när hojen inte går igenom pga icke godkänd reflex bak!.. :huvet

Vad händer när man ska besiktiga som hoj, när den ligger på 18 kW i reg.beviset och man kör på A1 kort???

Allround skrev:
Vad händer när man ska besiktiga som hoj, när den ligger på 18 kW i reg.beviset och man kör på A1 kort???

Det händer ingenting . Jag körde dit min 18kilowattade RG och visade intygen på strypningen ... Då sa de; "Sånt gör vi inte här, det ska du ha med dig in till exempelvis Kalmar, så nu har du kört hit utan rätt körkort."

I'm like, whatever ! De ska bry sig om hojen, inte dig .

philsson skrev:
sånt är grymt oschysst!.. eller när hojen inte går igenom pga icke godkänd reflex bak!.. :huvet

Det är då man ska vara en schysst besiktningsman och säga; "Åk nu hem och sätt dit en reflex, kom tillbaka om en stund och visa mig den . Jag har lunch vid halv tolv så kom efter tolv, eller innan halv . Om du inte kommer så låter jag anteckningen om att du inte kom igen ligga kvar, så får du ombesiktiga."

För du fick väl besiktiga igen ? . HEEELT ONÖÖDIGT ISF ! .

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...