bänkning ?

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Kawasaki zxr 750,Dnepr mt solo, Dnepr mt sida.
Tjenare!

Säkert en fråga som dykt upp från och till, men tiderna förändras och det kanske har kommit en ny bänkare i stan ? =)

Nu till frågan!

Vart skall jag vända mig för att billigast (inte sämst) bänka min hoj i Göteborg ?

ngn som vet vad dom "stora" handlarna tar för enbart bänkning.?

vad brukar materialet för bestyckning kosta sånn cirka ?

Vi talar zxr750 -92

Tack Tack.

Yamaha Center har en Dynojetbänk vill jag minnas. Jag gick till en snubbe ute i Landvetter som kallas Osten, som brukar bänka tävlingshojar, eftersom jag hörde att han var billig. Men i slutändan blev det lika dyrt som det skulle blivit på Yamaha Center (om jag minns rätt, detta var över ett år sedan) så spara dig själv bensinkostnaderna och bänka hos Zätamotor :-)

Ravetrancer här på forumet har skaffat bänk, kolla med honom. Det viktiga är ju egentligen bara att man kör på samma bänk hela tiden....inte om den visar rätt.

Precis, Ravetrancer erbjöd sig, men har inte fått tag på honom sen dess.

Vad kostade det hos "osten" då ?

Precis, Ravetrancer erbjöd sig, men har inte fått tag på honom sen dess.

Vad kostade det hos "osten" då ?

Minns inte riktigt. Men det som lurade mig litegrann var att "Osten" hade ett timpris på runt 500 spänn eller nåt, medan Yamaha hade ett totalpris på kanske 2500 (eller nåt sånt). Och jag tänkte att det borde ju inte ta så lång tid att bänka hojen, men uppenbarligen gjorde det det eftersom summan blev ungefär lika mycket som Yamaha skulle tagit. Men jag minns som sagt inga konkreta siffror.

okej! 2500 låter väldigt dyrt för bara bänkning ?
har hört siffror runt 300-500 spänn för bara bänkning.

antar att du har justerat till detta pris?

Minns inga exakta siffror men det var i storleksordningen 2500 kronor.

2500 är väl inte dyrt, gav 2800 för min bänkning inkl. montering av PC3a och K&N filtret. Brukar väl behöva en 3-4h för en riktigt bänkning med mappning och hela skiten lr?

Att däremot göra ett kort test, prestanda test eller vad det nu heter, det brukar väl ligga på en runt 500 spänn?

2500 är väl inte dyrt, gav 2800 för min bänkning inkl. montering av PC3a och K&N filtret. Brukar väl behöva en 3-4h för en riktigt bänkning med mappning och hela skiten lr?

Att däremot göra ett kort test, prestanda test eller vad det nu heter, det brukar väl ligga på en runt 500 spänn?

nej 2500 är alldeles säkert inte dyrt om man skall montera dynojet osv, men i min värld är en bänkning "bara" en mätning och just det jag skall göra, och då tycker jag det är dyrt,.

I min bänkning ingick ingen montering. PC3:an hade jag redan på. Det var bara en mätning och mappning.

pratade med yamaha center idag, och för dom som undrar tog dom ca 1100 för effektmätning och avgasmätning.. ca 800 för bara effektmätning...

Men vad ska du med effektmätning till? Förutom att det är kul att veta, så gör det ju ingen direkt nytta för din hoj. Det du vill göra är ju att mappa om luft- och bränsleblandningen efter att du t ex satt på ett slip-on. Det är ju främst då man vill nyttja en bromsbänk.

Men vad ska du med effektmätning till? Förutom att det är kul att veta, så gör det ju ingen direkt nytta för din hoj. Det du vill göra är ju att mappa om luft- och bränsleblandningen efter att du t ex satt på ett slip-on. Det är ju främst då man vill nyttja en bromsbänk.

Njae, man vill ju bänkköra INNAN en ändring för att se den %-ella ökningen....och detta måste SÅ KLART göras på samma bänk!!

Håller med Killerwhale, jag gjorde själv en bänkning rakt upp och ner på High Chapparal. Det var bara för att kolla att det funkade.

Ska göra lite justeringar på HD, för det första för att jag har en HD och för det andra så är det en helt ny bänk.

Ren effekt mätning ska inte kosta mer än 7-800, det är ju "bara" att sätta upp cykeln och gasa. 1500 om man ska ha massa värden och liknande tycker inte jag är orimligt. Det är ju ändå lite mätare som ska dit.

Priser för justering på 2500 är som det ska.

Men det är min personliga uppfattning.

Viktigt är att det är en bromsbänk, i alla fall om det inte bara är förknasare som ska ställas in. "Rullande landsväg" fixar egentligen bara fullgaskörning. För ett par år sedan hade YC bara rullande landsväg. För effektmätning spelar det nog ingen roll men om man ska optimera hojen med insprut...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026