Bänkning??

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Jag kör en z1000 -06 och var å bänkade den häromkvällen, och resultatet blev 127,82 på bakhjulet!!
Och då har jag inte fixat med den nånting, ingen pc3 eller slip-on eller nånting...

Frågade om detta var möjligt eller om dom kan ha gjort något fel i bänkningen, eftersom det orginal i motorn enligt papprena är 127 hk. :va
Men det va inget fel i det dom gjorde utan det kan vara ett så stort "spann".
Dom sa att jag hade ett bra exemplar och att jag kört in den hårt och bra när jag tog ut den...

Inte mig emot alls om det är rätt siffror! Tvärtom!!
Man va ju skapligt nöjd när man åkte därifrån :D

Vet ju att det kan skilja lite från hoj till hoj men inte så mkt som det gjorde på min!
Nån annan som har bänkat sin och haft helt andra siffror än vad det "borde" vara?

Last edited:
Någon?? :confused:

Skulle vara intressant att veta era resultat...

Det skiljer väldigt mycket på effekt uttaget om mna kört in den enligt boken el " hårt "

Var på ava mc där två killar bänkat sina litermoppar, samma grejer och samma årsmodell..

Skiljde 16 hk mellan dom på baken..

Det skiljer väldigt mycket på effekt uttaget om mna kört in den enligt boken el " hårt "

Var på ava mc där två killar bänkat sina litermoppar, samma grejer och samma årsmodell..

Skiljde 16 hk mellan dom på baken..

Ok. Ja, det var det som sa när dom hade bänkat min, att jag måste ha kört in den hårt och bra! Kan ju vara så att det stämmer att jag har gjort det :D

Tack för svar! :tummenupp

Sen beror det ju på vilken effektnorm de mäter i, står det SAE, DIN eller STD på pappret?

Det står SAE...

Det är ju två kurvor som är lite olika böj/böjar på, men dom slutar på samma ställe. Vet inte riktigt. Har ju hört att det finns "glädjemätare" så att säga... Hoppas ju självklart att det inte är så i mitt fall :confused:

Vad har några siffror på ett papper för betydelse? :va Det viktiga är väl att man har en referens när man trimmar/modifierar hojen!
I slutändan är ju trots allt inte bänkpappret som avgör vem som kör fortast! :fakta

Vad har några siffror på ett papper för betydelse? :va Det viktiga är väl att man har en referens när man trimmar/modifierar hojen!
I slutändan är ju trots allt inte bänkpappret som avgör vem som kör fortast! :fakta

Jag förstår dig helt...jag känner så jag med att det är vem som kör som avgör det hela!:D Men JAG tycker det är lite faschinerande att det kan vara sån "felmarginal" som det har visat i mina papper... Visste inte att det kunde skilja så!!

Klart också att det är kul att bara veta hur många hk man har i "vilden"! :tummenupp

Det är nog precis som med glädjemätare, det är ju coolt :rolleyes: att köra i 300, när man i själva verket har legat å harvat i 270... Klart som fan många bänkare vill kunna visa upp höga siffror också, det är ju det som säljer, hellre tio extra falska hästar än den bittra sanningen.
Av precis samma anledning anges torrvikt utan en enda droppe vätska i hojen, mätt på en våg som nog är ganska dåligt kalibrerad, men det stämmer ju aldrig med en körklar hoj! :fakta Rätt sällan tester får fram samma effektsiffror som tillverkarna också! :huvet

sen så spelar massor in i bilden..

Oljetyp och skick, kedjans skick,däckets skick,drevens skick..

vilken tid på dagen du bänkar, morgon,förmiddag el em..

Dom som bänkat på em får ofta mer på papperet beroende på att det är mer syre i luften på eftermiddag el kväll...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard