Bänkning rond 2

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Nu har jag kört bänkning rond 2 och då passade jag på att plocka ur insatserna. Det är egentligen inga riktiga insatser utan bara myggnät längst bak. Det låter lite mer men inte värre än att man kan köra med det i stan. På bana kan jag tänka mig att det låter lite för mycket men då är det ju enkelt att montera tillbaka insatserna igen. Effekten? 60,2hk på bakhjulet. Jag skall försöka scanna utskriften någon dag.

Jag tycker fortfarande att det är lite märkligt hur okänslig den är på förgasarinställning. Som lägst fick jag 57,5 hk, och då provade jag det mesta mellan 162-200 i huvudmunstycke och lite olika nålpositioner. Jag höll på över 3 timmar på bänken innan jag kom fram till 168 huvudmunstycke och nålen i näst högsta
läget dvs. clipet näst längst ner.

/H

Inte scannad men läsbar i alla fall.

(jo, hojen går fortare. Jag körde på 4:an)

Det är flera kurvor som är nästan lika, en av dom är med 200, en med 168 och en med 175. Mer än såhär skiljer det inte.

Bifogat

• effekt-rond2.jpg
    effekt-rond2.jpg
    35.4 KB · Visningar: 218
Men blandkurvan då ? Det är den du ska gå efter, inte vilken effekt (det är en bisak) du får ut. Då behöver du inte testa alla munstycken du har i lådan, utan ser ganska omgående vad som ska sitta i. :)

Har du tagit bort även strypsatser inne i dämparna ?

Insatserna är borta, det var förresten inga insatser utan bara myggnät. Jag är inte sams med dommadära blandkurvorna, dom såg nästan lika ut hur jag än bestyckade.

/H

Man kan råka ut för att den inte reagerar på större huvudmunstycke pga nålen begränsar. Är man osäker på det så prova utan munstycke.
/u

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard