Bänkning r1 04-05?????

Lazer752

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
GSXR 1000
Nån som vet hur många bakhjuls hästar R1 04-05 har????

Läste att dom hade mätt upp k5 till 179 hästar på bakhjulet!!?? kan det stämma igentligen??

Lazer752 skrev:
Nån som vet hur många bakhjuls hästar R1 04-05 har????

Läste att dom hade mätt upp k5 till 179 hästar på bakhjulet!!?? kan det stämma igentligen??

Den va ju inte standrad det va ju med helsystem, det va väl Yoshimura som gjort testet så det lär stämma.

läste du att den hade 179 hästar på bakhjulet? det var intressant då den bara har 172 i motorn enligt yamaha :hihi det är runt 150 på bakhjulet...

R-1000 skrev:
läste du att den hade 179 hästar på bakhjulet? det var intressant då den bara har 172 i motorn enligt yamaha :hihi det är runt 150 på bakhjulet...

Ja den skulle ha 179 med ett yo---- system. det verkar jävligt mycket.
du vet inte vad r1 04 -05 har?

179????

Njaa, jag bänkade min helt orginal, ej inkörd och hade 155 hk.
Yoshirören gjorde 6hk till faktiskt. Har ej satt dit någon ersättning för catten ännu men den ska tydligen göra ett par hk till.

Inkörda original R1, ZX10 och K5or ligger på cirka <160. Det kan säkert skilja mer på två av av samma fabrikat än t.ex en R1 - K5.
Ett exempel: ERF i Anderstorp där McMontörernas R1 enbart med slipon och annat luftfilter gick helt jämt med Miinins SBK-K5!
På alla andra gokartliknande banor i Sverige hänger ju faktiskt de flesta 600 med, och de har väl max 110 på baken...

R-1000 skrev:
Tror han med K5 syftade på gixxern...
AVA bänkade nyligen en sprillans gsxr1000 05a med helsystem och powercomander till 169 kusar..

Här e min kurva...

Röd = Orginal Blå = Cat = Borta & Devil system

Kurva.jpg

R1000 K5, dvs 2005 års modell, har 178 HK enligt tillverkaren.
De bänkningar jag läst om har gett ca 167-168 HK vid kopplingen och ca 160 HK på hjulet.

BadToy skrev:
Bakhjulet

//Simon

Jepp, din kurva är grym BadToy :tummenupp

Mitt catersättningsrör ska vara på väg, så när det är på så blir det in i bänk igen. Tror det blir bättre nu när hojen är inkörd oxå..

FZ1 skrev:
Inkörda original R1, ZX10 och K5or ligger på cirka <160. Det kan säkert skilja mer på två av av samma fabrikat än t.ex en R1 - K5.
Ett exempel: ERF i Anderstorp där McMontörernas R1 enbart med slipon och annat luftfilter gick helt jämt med Miinins SBK-K5!
På alla andra gokartliknande banor i Sverige hänger ju faktiskt de flesta 600 med, och de har väl max 110 på baken...
Det här kan du skriva hur många ggr du vill, fånarna kommer ändå hojta om hojen med 3 hk mer som om den var en raket medan den andre står stilla.

Jag har ju min favorit där 0-270 knyck mellan en R1-04 och zx10r-04 skiljde 1 meter till kawans fördel, löjligt.

Poacher skrev:
Jag har ju min favorit där 0-270 knyck mellan en R1-04 och zx10r-04 skiljde 1 meter till kawans fördel, löjligt.

Vadå löjligt. Skitviktigt ju då va ju kawan snabbare. :rolleyes:

Ska det inte vara SAE corrected horsepower?!?!?

Min 03.a har jag 143,1 SAE corrected horsepower och 162,6 i veven.
Utan SAE hade jag en bra bit över dessa värden!

Strider skrev:
a) Anderstorp jämförelsen säger ingenting om du inte tar hänsyn till drevning förarnas vikt och inte minst utgångshastigheten ur södra kurvan.

b) En bra trimmad Supersport 600 har 135-140 pållar på bakhjulet.

c) Om intresseklubben vill notera så har min R1 161hk med PCIII, original system o 520 kedja.
a) Tror inte det skiljer nämnvärt mellan Christer Miinin och Pär Johansson vad avser vare sig vikt eller utgångshastighet. Däremot borde det ha skiljt mer på varvtiderna med tanke på en helt standard R1 och en SBK trimmad K5.

b) Visst, men mot en SBK saknas det ändå kanske 30-40hk, ändå hänger de med bra.

c) Verkar var en helt normal R1, eller K5 eller ZX10...

Min poäng är att några pållar hit eller dit inte spelar någon roll, alla de nya maskinerna har kraft så det räcker och blir över. Tror inte det är någon här inne på SH som får dåliga varvtider pga för lite effekt. Det är föraren som har överlägset störst betydelse.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park