Bänkning pris?

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Bänkning av R1 00, pris ca?

Jo, är det ngn som har ett humm om vad en bänkning av en R1 00 skulle kosta i runda slängar och hur lång tid tar en sådan?

Last edited:
Har nyligen frågat om bänkning av en gixxer 1000 (makens) och fick pris på ca 3000 kr. Vet inte om det är bra eller dåligt, och har ingen aning om hur lång tid det tar. Vi har precis börjat kolla på detta själva.

Hmm...ja, det är ju inte billigt. Tack för upplysningen ivf.

På Funbike i Västerås tar dom 1200:- per timme, och det tar ca 3 timmar.
Och Racerepairs har jag för mig att han tar 600:- för första timmen och 400:- för påföljande..

På Funbike i Västerås tar dom 1200:- per timme, och det tar ca 3 timmar.
Och Racerepairs har jag för mig att han tar 600:- för första timmen och 400:- för påföljande..

En bänkning tar ju inge 3h men justering tar väll som minst det.

Har nyligen frågat om bänkning av en gixxer 1000 (makens) och fick pris på ca 3000 kr. Vet inte om det är bra eller dåligt, och har ingen aning om hur lång tid det tar. Vi har precis börjat kolla på detta själva.

Det lät inte helt billigt.
Ta dem på släp, eller kör dem ner till:
http://www.racerepairs.se
Nere i Uppsala. Så blir det en slant över :tummenupp

En bänkning tar ju inge 3h men justering tar väll som minst det.

jo, okej... ska man bara kolla vad du har för hk så kan du få det 150:- och det tar en kvart.
Men jag fatta det som att det va justering han fråga om...

Bänkade min hoj hos en sh-medlem med f-skattesedel. Efter fyra timmars laborerande krökte jag en ventil. Då kunde inte killen med o ta riktigt betalt så det blev bara femhundra. tur i oturen:brinnerup

Ok. Jag skall kolla med ett ställe här i Gbg som nyligen har fått en bänk och där jag känner killarna lite löst.

Problemet jag hade fick jag svar på i en annan tråd och det var att jag skulle bänka hojen, men jag lägger ändå frågan här också så ni förstår varför jag undrar och vad jag skall ha bänkningen till.

"En fråga.. Vad är det som händer när man kör väldigt aktivt med mkt gaspåslag och avslag omvartannat och när man på nytt ger gaspåslag igen, sker ingen respons, hojen sackar ner, men när man går ner en växel så sker en avgasknall och därefter är hojen med i matchen igen precis som vanligt."

Antar att det det är som Jörgen Karlsson och övriga säger att hojen får för lite soppa med det slipon:et jag har på. Kanske att hojen är bestyckad efter ett originalutförande. När jag köpte hojen så var slipon:et monterat och ngn originalsystem fanns det inte.

Visst kan vi göra oss ett ärende till Uppsala, om priset är rätt.
Du verkar insatt - vet du vad de tar, ungefär?

(F'låt för trådkapningen, men vi verkar ha samma intressen.)

Tack för omdömet. :)
Och om du läser under vad jag skrivit här (omväxlande blå och röd text) så förstår du varför jag vet... ;)

Vi tar resten på PM - så det inte blir reklam här...

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back