Bänkning inför om reggning.

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Hej
Jag har en Husqvarna WR 125 00 E-regg.
Jag har fixat allt för att kunna regga den som lv-regg så som: Hastighetsmätare, Signal horn, blinkers, bromskontakter fram+bak fram lampa hel/halv ljus + helljus lampa i instrumentpanelen och buller intyg. Men pratade med bilprovningen han sa då att jag var tvungen att bänka den så att det finns intyg på att hojen är under 11kw och det ska då kosta mig 3000 spänn. vet någon om man kan få tag i sådant intyg någon annanstans? Jag har ringt några mcfirmor men dom hade inget sådant.
Är det någon som vet hur man kan fixa intyg på ett betydligt billigare sätt?
:huvet
Mvh//0nicke0
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
0nicke0 skrev:
Hej
Jag har en Husqvarna WR 125 00 E-regg.
Jag har fixat allt för att kunna regga den som lv-regg så som: Hastighetsmätare, Signal horn, blinkers, bromskontakter fram+bak fram lampa hel/halv ljus + helljus lampa i instrumentpanelen och buller intyg. Men pratade med bilprovningen han sa då att jag var tvungen att bänka den så att det finns intyg på att hojen är under 11kw och det ska då kosta mig 3000 spänn. vet någon om man kan få tag i sådant intyg någon annanstans? Jag har ringt några mcfirmor men dom hade inget sådant.
Är det någon som vet hur man kan fixa intyg på ett betydligt billigare sätt?
:huvet
Mvh//0nicke0

Men du, alltså bänka hojen ska du kunna göra för runt 1000 kr, då får du ju detta intyg!
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Vilken årsmodell ? Hur fick du bullerintyg ? (Väldigt nyfiken, många snackar om det, men få gör det.)

Prata m Peter på FLR Racing i Vallentuna om bänkning. 073-6140727.
/u
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
Men det är massa konstiga stämplar som tydligen kostar pengar. Dom som bänkar hojen måste ha någon behörighet från bilprovningen.

Kollade med mc kompaniet men dom hade tyvär ingen strypningsats.

Det är en 00, Jag ringde halvards motor han skickar mig ett bullerintyg. uppgav ramnr plus några siffror på ljudämparen.

Jag kommer att regga den det är det inget snack om, har kommit så pass långt nu. Nu är det bara ekonomin som hindrar. Eller ja priset på bänkningen :huvet

Tänkte köpa en ufo bakskärm med lampa idag, men den var inte CE märkt så jag vågade itne köpa den. Det var bromsljus och skyltbelysning. Tror ni bilprovningen är hårda på bakljusen?
 
Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
0nicke0 skrev:
...idag, men den var inte CE märkt så jag vågade itne köpa den. Det var bromsljus och skyltbelysning. Tror ni bilprovningen är hårda på bakljusen?

Om inte baklampans glas är e-märkt, så kan du montera en e-märkt reflex.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jag har hört man måste lämna in motorn och inte vad den ger på bakhjulet, ca 500 kostar det att kolla vad man har på bakhjulet med papper i alla fall i karlstad:D
 

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Husqvarna wr 125
RS "Alex" skrev:
jag har hört man måste lämna in motorn och inte vad den ger på bakhjulet, ca 500 kostar det att kolla vad man har på bakhjulet med papper i alla fall i karlstad:D

Ja men en "vanlig" bänkning kostar 500 spänn här i sthlm också. Men den jag måste göra för att få den godkänd är massa andra papper också
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top