Bänkning i Sthlm - the ultimate list

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
En gång för alla nu:

• Vem är egentligen bäst på att bänka i Stockholm?
  • Vem har mest avancerad bänk?
  • Vem ger bäst service?
  • Vem gör det där lilla extra för att just du ska vilja lämna iväg din hoj till den personen?

Och ja, jag vet att det har diskuterats i andra trådar men nu vill jag ha en ny aktuell tråd med bara fakta och info.

Fakta? Baserat på enskilda omdömen? Det kan inte bli annat än subjektiva omdömen iom att man får en personlig relation till bänkaren.

Bäst på att bänka? Vad? Optimal uteffekt, optimalt blandningsförhållande för skottsäker motor, optimal bränsleförbrukning etc etc?

En firma som bänkar med Lamda kan inte göra så mycket fel om de blir tillsagda att bänka på ett visst sätt. Välj den billigaste som använder Lambda.

andersbrink skrev:
Fakta? Baserat på enskilda omdömen? Det kan inte bli annat än subjektiva omdömen iom att man får en personlig relation till bänkaren.

Bäst på att bänka? Vad? Optimal uteffekt, optimalt blandningsförhållande för skottsäker motor, optimal bränsleförbrukning etc etc?

En firma som bänkar med Lamda kan inte göra så mycket fel om de blir tillsagda att bänka på ett visst sätt. Välj den billigaste som använder Lambda.

Du är jobbig ;)

Magnus-Sthlm skrev:

Jag vet! :tummenupp

Vad jag egentligen ville belysa, om än i ett "något" utvikt svar, är att det är du som kund som måste veta vad du vill ha så att det inte är säljaren som har övertaget. Det spelar ingen roll vilken bänkare man besöker, vet du noll om vad som ska göras så blir prislappen inte noll. Säger du däremot "Lambda 0.85 vid fullt skaft" så vet dom exakt vad du vill ha och kan lämna ett pris som du kan jämföra firmorna emellan. Sätt igång och ring! :D

/anders - utvikaren...

andersbrink skrev:
Jag vet! :tummenupp

Vad jag egentligen ville belysa, om än i ett "något" utvikt svar, är att det är du som kund som måste veta vad du vill ha så att det inte är säljaren som har övertaget. Det spelar ingen roll vilken bänkare man besöker, vet du noll om vad som ska göras så blir prislappen inte noll. Säger du däremot "Lambda 0.85 vid fullt skaft" så vet dom exakt vad du vill ha och kan lämna ett pris som du kan jämföra firmorna emellan. Sätt igång och ring! :D

/anders - utvikaren...

Jo, men undermeningen med min tråd var ju att man även utan förkunskaper ska kunna hitta till ett bra ställe och en bra intresserad mekaniker. Inte bara någon som gör ett bra jobb när han känner att det är en krävande kund på andra sidan disken. Så illa ställt kan det väl ändå inte vara bland stockholm mc-verkstäder att man blir lurad på pengar så fort man inte själv kan identifiera felet eller har stora kunskaper om motorer.

Bänkarna utvecklas väl också i samma takt som allt annat i vår lilla värld så det kan ju vara av intresse att veta vem som har den mest avancerade bänken som jag antar har större möjligheter än den som har kvar bänk typ1A.

Vad tar dom (nissarna som bänkar) i allmänhet för en enkel vanlig bänkning där man bara ser hur mycket effekt man har på hjulet ?

andersbrink skrev:
Säger du däremot "Lambda 0.85 vid fullt skaft" så vet dom exakt vad du vill ha och kan lämna ett pris som du kan jämföra firmorna emellan.

Fast då vet jag å andra sidan inte vad jag frågar efter. :D

lorkan skrev:
Vad tar dom (nissarna som bänkar) i allmänhet för en enkel vanlig bänkning där man bara ser hur mycket effekt man har på hjulet ?

Räkna med ca. 600 :- för tre pull och en utskrift med effekt/air-fuel.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN