Bänkning i Hgb's området och anledning till ras

MP Racing utanför Helsingborg har bänk. Den stora frågan är om man kan rekommendera honom med tanke de problem vissa medlemmar här på forumet haft med leveranstider. Lyfter ett stort varningens finger för det. Har aldrig anlitat honom själv. Därför tycker jag att det är bättre att någon som anlitat honom går i god för hans kompetens. Enligt vad som sägs är han duktig. Längre än så kan jag inte sträcka mig.

http://www.mp-racing.se/

Killen skruvar för mig i Pro Superbike och bättre mekaniker är svår att finna. Som vanligt är det fullt i verkstaden men sänd ett mail till mig el mp-racing. Kan inte lova något men betalar du trippla kostnader så är det gjort på en dag dvs... Annars finns det bröderna nilsson som har en yamma meck nu prata med per och hälsa ifrån roger. Är det akut så får du vara bered att betala även här...

# 74 Pro Superbike

Ingen motor tål 3000rpm över maxvarvtal. Sedan är det frågan om slitage och hur nära gränsen man ligger orginal. Finns nog motorer som är snuskigt nära gränsen vid 1000rpm över.

Har du meckat itur utan att kolla kamaxelinställningen, så är du rökt på den kontrollen.

För "Skoj skull" kan du mäta upp längden på ventilfjädrarna. Så får du en indikation på om dom slits hårt. Det är även noga att fjädrarna är raka.

Mats

Hej igen,

Jag har ju mekat isär. DOck tog jag bilder på vägen. Jag har inte sån tur att man kan utläsa något av denna. Tilläggas skall att den manuella motordrivningen på utsidan (eller vad det kan heta) är då i linje enligt Haynes manualen.

Tack som vanligt!

Rickard

Bifogat

• IMG_2008_liten.jpg
    IMG_2008_liten.jpg
    240.5 KB · Visningar: 80
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back