bänkning gammel gixxer

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Hade lite problem med gammel gixxern som gick fett och hade en
riktigt fet effekt dipp vid 6000varv :gnissla

Men ett par timmar hos FLR racing fixade dippen
(ombestyckning KN-filter)
och så fick man 7 pållar till på topp... :yoparty

helt orginal förresten..
 

Bifogat

  • bromsning1.jpg
    bromsning1.jpg
    71.1 KB · Visningar: 280
Last edited:
Sänkte förresten soppaförbrukningen från horribla
dryga litern 1-1,1 till 0,57 nu efter ombestyckning (samma körning)
= aktiv typ :D

såg nån tråd om gixxer som drog mycket, kanske värt att kolla
gasar inställningarna
 
Vi fick 131.5 på en -00:ans 750 GSXR, fulkammar och Acra samt lite lull
 
GSXR1100R skrev:
Vi fick 131.5 på en -00:ans 750 GSXR, fulkammar och Acra samt lite lull

jo det är ju ingen raket gammel bly-släden :gnissla , den är ju 10 år
tyckte ändå 130.5 var ok, för en helt orginal en
var ju där för att fixa ett problem från början

131.5 på en 00 750 måste va jäkligt roligt :yoparty
 
Nr:18 skrev:
Jag har 136 på hjulet med en 750 -00, endast bytt elsystem och rykrör.
vad är det för elsystem du satt på?
 
Last edited:
jolio skrev:
Hade lite problem med gammel gixxern som gick fett och hade en
riktigt fet effekt dipp vid 6000varv :gnissla

Men ett par timmar hos FLR racing fixade dippen
(ombestyckning KN-filter)
och så fick man 7 pållar till på topp... :yoparty

helt orginal förresten..
Inte nog med det! Du fick typ 20 kusar vid 6000rpm vilket säkert gör susen för körglädjen!
 
Major Bif skrev:
Inte nog med det! Du fick typ 20 kusar vid 6000rpm vilket säkert gör susen för körglädjen!


det gjorde de kan ja säga :kär absolut värt att kolla upp fuggarna
på gammel hojar.

fast såna har inte du va ?
 
stoffer skrev:
Det kanske man borde göra på gammelcbr:en.. Vad kostade det?


gav 1700 för bänk + ombestyckning, men det beror nog på vilken tid det tar.
skittrevlig snubbe, fast han e yamaha pilot :D
 
Det är det ju värt, om inte annars för att få ett fint diagram på vad man egentligen har på slangen.

Var gjorde du det sa du, var ligger det?
 
stoffer skrev:
Det är det ju värt, om inte annars för att få ett fint diagram på vad man egentligen har på slangen.

Var gjorde du det sa du, var ligger det?

Vallentuna FLR-racing, numret står på det fina diagrammet :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top