Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wheeliedevil skrev:2081950Bänkade hojen på jobbet igår. Är det någon som har bänkat sin standard eller näst intill WR450? Skulle vara intressant o veta vad en sån/alt. en YZ450 ger. Har inte haft möjlighet att göra det innan. Såhär blev min![]()
-04, Vet inte dB. Inte överdrivet högljudd. Det är en Akradämpare från en Sp-1 som är kapad ca 8cm. Byggde sen ett nytt rör med en kona. Inloppet till dämparen är 60mm.Jag heter Lasse skrev:2082795Årsmodell?
Hur många dB med den ljuddämparen?
Wheeliedevil skrev:2082901-04, Vet inte dB. Inte överdrivet högljudd. Det är en Akradämpare från en Sp-1 som är kapad ca 8cm. Byggde sen ett nytt rör med en kona. Inloppet till dämparen är 60mm.
Ingen aning, tyvärr.. Det är väl bara SBP som har en dB mätare som jag vet. Tror inte jag känner för att åka dit med slicks, inga blinkers, olaglig nr plåt osv. o be dom kolla. Blir spanska flaggan över hela hojenJag heter Lasse skrev:2083009Långt över 96?
Wheeliedevil skrev:2083233Ingen aning, tyvärr.. Det är väl bara SBP som har en dB mätare som jag vet. Tror inte jag känner för att åka dit med slicks, inga blinkers, olaglig nr plåt osv. o be dom kolla. Blir spanska flaggan över hela hojen![]()
Om jag får tillfälle att mäta så ska jag ha dig i tankarna. Hur långt ifrån och vilket varvtal är det som gäller?
Återkommer om jag snubblar över en dB mätare.Jag heter Lasse skrev:2084389Kolla på SVEMO's hemsida. Har för mig att det är 45graders vinkel och sedan någon meter bakom ljuddämparen.
I orginalutförande så är det 4250 rpm och 90 dB(A) som står i hojens regpapper. Så 4250rpm borde väl funka.

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |