Bänkning av Yamaha WR 450 F

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Bänkning av Yamaha 450

Bänkade hojen på jobbet igår. Är det någon som har bänkat sin standard eller näst intill WR450? Skulle vara intressant o veta vad en sån/alt. en YZ450 ger. Har inte haft möjlighet att göra det innan. Såhär blev min :tummenupp

Bifogat

• Hocke_s_WR.jpg
    Hocke_s_WR.jpg
    107.7 KB · Visningar: 312
Last edited:
Wheeliedevil skrev:
2081950 Bänkade hojen på jobbet igår. Är det någon som har bänkat sin standard eller näst intill WR450? Skulle vara intressant o veta vad en sån/alt. en YZ450 ger. Har inte haft möjlighet att göra det innan. Såhär blev min :tummenupp

Årsmodell?
Hur många dB med den ljuddämparen?

Last edited:
Jag heter Lasse skrev:
2082795 Årsmodell?
Hur många dB med den ljuddämparen?
-04, Vet inte dB. Inte överdrivet högljudd. Det är en Akradämpare från en Sp-1 som är kapad ca 8cm. Byggde sen ett nytt rör med en kona. Inloppet till dämparen är 60mm.

Wheeliedevil skrev:
2082901 -04, Vet inte dB. Inte överdrivet högljudd. Det är en Akradämpare från en Sp-1 som är kapad ca 8cm. Byggde sen ett nytt rör med en kona. Inloppet till dämparen är 60mm.

Långt över 96?

Jag heter Lasse skrev:
2083009 Långt över 96?
Ingen aning, tyvärr.. Det är väl bara SBP som har en dB mätare som jag vet. Tror inte jag känner för att åka dit med slicks, inga blinkers, olaglig nr plåt osv. o be dom kolla. Blir spanska flaggan över hela hojen :hihi
Om jag får tillfälle att mäta så ska jag ha dig i tankarna. Hur långt ifrån och vilket varvtal är det som gäller?

Wheeliedevil skrev:
2083233 Ingen aning, tyvärr.. Det är väl bara SBP som har en dB mätare som jag vet. Tror inte jag känner för att åka dit med slicks, inga blinkers, olaglig nr plåt osv. o be dom kolla. Blir spanska flaggan över hela hojen :hihi
Om jag får tillfälle att mäta så ska jag ha dig i tankarna. Hur långt ifrån och vilket varvtal är det som gäller?

Kolla på SVEMO's hemsida. Har för mig att det är 45graders vinkel och sedan någon meter bakom ljuddämparen.
I orginalutförande så är det 4250 rpm och 90 dB(A) som står i hojens regpapper. Så 4250rpm borde väl funka.

Jag heter Lasse skrev:
2084389 Kolla på SVEMO's hemsida. Har för mig att det är 45graders vinkel och sedan någon meter bakom ljuddämparen.
I orginalutförande så är det 4250 rpm och 90 dB(A) som står i hojens regpapper. Så 4250rpm borde väl funka.
Återkommer om jag snubblar över en dB mätare.

*/ ?>
Back